دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

کیومرث پوراحمد که آخرین بار ۵ سال پیش با مجموعه «پرانتز باز» روی آنتن شبکه تهران سابق حضور داشت، سال آینده با کارگردانی یک سریال تاریخی درباره آب به تلویزیون بازمی‌گردد.

سریال

به گزارش همشهري، بسياري از علاقه‌مندان فيلم و سينما هنوز هم فيلمساز اصفهاني را با مجموعه خاطره‌انگيز «قصه‌هاي مجيد» مي‌شناسند؛ سريالي كه جمعه‌ها پخش مي‌شد و در هر قسمت ماجراهاي پسربچه طناز ديار نصف‌جهان و مادربزرگش را روايت مي‌كرد. اين در حالي است كه بيش از 2دهه از آن دوران گذشته و پروين‌دخت يزدانيان بي‌بي مجيد و مادر خانواده پوراحمد هم پس از مدت‌ها مبارزه با بيماري فراموشي روي در نقاب خاك كشيده است.

حالا خبر مي‌رسد محمود فلاح تهيه‌كننده «مختارنامه» قصد دارد با همكاري پوراحمد سال آينده توليد مجموعه تاريخي «آب» را آغاز كند؛ سريالي كه تاريخچه آب را از زمان قاجار تا امروز روايت مي‌كند و انتظار مي‌رود كاري جذاب از آب درآيد. اگر همه‌‌چيز طبق برنامه پيش برود و پروژه به مشكل كمبود نخورد، پوراحمد براي پنجمين بار روي صندلي كارگرداني پروژه‌اي تلويزيوني مي‌نشيند و پس از 6سال يك سريال تازه از او روي آنتن مي‌رود.

خالق «خواهران غريب» و «اتوبوس شب» نخستين بار در اوايل دهه 60 با «تابستان سال آينده» حضور در قاب كوچك را تجربه كرد و اواخر همين دهه با مجموعه بسيار محبوب قصه‌هاي مجيد به تلويزيون بازگشت. موفقيت اين سريال به اندازه‌اي بود كه پوراحمد تصميم گرفت چند نسخه سينمايي آن را هم بسازد و «نان و شعر»، «شرم» و «صبح روز بعد» حاصل اين تجربه‌گرايي منحصربه‌فرد بود.

دوري از آنتن براي فيلمساز اصفهاني اين بار حدود 5سال طول كشيد و مجموعه پليسي معمايي «سرنخ» توانست تا حدودي خاطره خوش قصه‌هاي مجيد را براي علاقه‌مندان در اواسط دهه 70زنده كند. پوراحمد پس از آن كاملا از تلويزيون كناره گرفت و چنان غرق در سينما شد كه خبر توليد پرانتز باز براي شبكه تهران يك اتفاق بود. هر چند اين مجموعه به اندازه 2سريال پيشين مورد توجه قرار نگرفت و شايد قرباني پخش از يك شبكه نامناسب شد.

پوراحمد كه امسال «كفش‌هايم كو؟» را در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر داشت، احتمالا در سايه استقبال نسبي مردم و منتقدان از اين فيلم بار ديگر هواي كار كردن در تلويزيون به سرش افتاده و با آن نگاه ويژه خود مي‌تواند سريالي سرگرم‌كننده و تماشايي بسازد. گرچه او پيش از اين، همه فيلم‌ها و سريال‌هايش را در فضاي معاصر ساخته و بايد ديد حاصل طبع‌آزمايي‌اش در يك روند تاريخي به دل تماشاگران مي‌نشيند يا نه.

کد خبر 326017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha