دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای راه‌اندازی یک کارگاه تولید این نوع کود شیمیایی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون‌تومان سرمایه اولیه لازم است که از این مقدار ۶۰ تا ۷۰ درصد صرف تأمین تجهیزات کارگاه و باقی آن برای خرید مواداولیه مورد نیاز و ظروف بسته‌بندی استفاده می‌شود.

تولید کود شیمیایی مایع

درواقع اين ميزان هزينه، سرمايه درگردش شماست. حداقل فضاي لازم براي اين كار ۵۰ مترمربع است كه مي‌توانيد حدود ۱۰ متر را به بخش اداري اختصاص داده و بقيه را به‌عنوان فضاي مفيد توليد درنظر بگيريد. براي گرفتن مجوز اين كسب و كار بايد به سازمان جهادكشاورزي مراجعه كنيد، اين سازمان طبق ضوابط موجود، شرايط كارگاه شما را مورد بررسي قرار مي‌دهد و درصورت داشتن مداركي مثل سند يا اجاره‌نامه محل و همچنين مجهز بودن كارگاه، اين جواز را در اختيارتان مي‌گذارد. براي شروع اين كار حتما لازم است تحصيلاتي در زمينه شيمي داشته‌باشيد و همچنين از بخش كشاورزي آگاه باشيد؛ زيرا بايد بتوانيد عملكرد كودها را روي محصولات كشاورزي بررسي كنيد.

براي خريد بعضي مواداوليه مثل سنگ آهك در اين كسب و كار بايد به مكان‌هاي خاص مانند معادن اطراف شهرتان سر بزنيد. براي تهيه باقي مواد مي‌توانيد به مراكز فروش شهر خودتان مراجعه كرده يا از طريق اينترنت آنها را سفارش دهيد. براي بازاريابي و فروش اين محصول مي‌توانيد به توليدكنندگان نهال، گلخانه‌ها و باغداران رجوع كرده و آنها را در مورد مزاياي استفاده از كود شيميايي مايع متقاعد كرده و آن را به فروش برسانيد. علاوه بر آن مي‌توانيد محصول خود را به اداره جهادكشاورزي معرفي كرده و آن را بفروشيد. توجه كنيد كه مشتري مداري در اين كسب و كار از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. در اين راستا شما مي‌توانيد اين امكان را به مشتري بدهيد كه مثلا براي مدتي خاص محصول شما را امتحان و درصورت رضايت براي استفاده در ابعاد وسيع‌تر مقدار بيشتري خريداري كند. نكته ديگر اين است كه در اين كار بايد زماني را نيز صرف تحقيق و پژوهش روي محصول به‌دست آمده بكنيد. حتي لازم است اين تحقيقات به‌صورت ميداني انجام شوند تا از نزديك بتوانيد از تأثير توليدات خود، روي محصولات كشاورزي آگاه شويد. بهتر است براي شروع حتما با كارشناسان خبره مشورت كنيد و براي پيشرفت در اين رشته، بخش بازاريابي را به خوبي انجام دهيد. درآمد اين كار با سرمايه اوليه ذكر شده حدود يك‌ميليون و500هزار تا ۲ ميليون تومان است.

کد خبر 325945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha