شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری دو - سبحان رحمانی: کسی که بخواهد کار تولید کیف و کوله‌پشتی کتان و پارچه‌ای راه‌اندازی کند حدودا مبلغ ۳۰‌میلیون‌تومان سرمایه اولیه لازم دارد که از این مبلغ، ۵‌میلیون تومان برای خرید ابزارآلات، حدود ۵‌میلیون تومان به‌عنوان ودیعه فضای مورد نظر و ۲۰‌میلیون تومان به‌عنوان سرمایه در گردش است.

تولید کفش

پيش‌زمينه شروع اين كار داشتن علاقه است و پس از آن لازم است فرد به‌مدت حداقل يكسال در كارگاه‌هاي ديگر كار كند تا آموزش ببيند، فرايند توليد برايش جا بيفتد و از نزديك با اين كار آشنا شود. براي كسب مجوز كارگاه توليد كيف بايد به اتحاديه سراجان شهر يا شهرستان خود مراجعه كنيد. شرايط دريافت جواز، داشتن سابقه كار و شركت در آزموني است كه ميزان تسلط شما را نشان بدهد. علاوه بر اينها لازم است گواهي عدم‌سوءپيشينه و اعتياد را به اين مركز ارائه كنيد. توجه كنيد كه براي اخذ اين جواز حتما بايد محل مورد نظر شما تجاري بوده و به دوربين‌هاي مدار بسته مجهز باشد. كساني كه در حوزه طراحي و گرافيك فعاليت مي‌كنند نيز مي‌توانند وارد اين كار شوند چرا كه اين حرفه يك كار دستي محسوب مي‌شود كه به نوعي با هنر گره خورده است.

در اين حرفه سعي كنيد با خوش‌حسابي در بازار اعتبار كسب كنيد تا بتوانيد خريد مواد مورد نيازتان را گاهي به جاي پرداخت نقدي به‌صورت اعتباري انجام دهيد تا سرمايه در گردش‌تان از بين نرود و بتوانيد در توليد، بهره‌وري بيشتري داشته‌باشيد. در اين حرفه بايد خلاقيت به خرج داد و محصولي را توليد كرد كه منحصر به فرد باشد و نمونه‌اش در بازار پيدا نشود يا كم باشد. براي بازاريابي و فروش بهتر لازم است امتيازاتي را به مشتري‌هاي خرد و عمده خود بدهيد؛ مثلا اين امكان را به آنها بدهيد كه درصورت مشاهده خرابي، جنس را تعويض كنند. علاوه بر اين براي رقابت لازم است كه محصول توليدي شما قيمت كمتر و كيفيت بالاتري نسبت به محصولات مشابه داشته‌باشد.

سعي كنيد نگاه‌تان براي توليد به آينده باشد، كار امروز توليد شده، شما بايد براي فردا توليد كنيد. درصورت رعايت تمام موارد ذكرشده پس از گذشت ۶‌ماه از شروع كار، مي‌توانيد از اين حرفه ماهانه ۲ تا ۳ ميليون تومان درآمد كسب كنيد.

کد خبر 326408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha