ناصر آخوندی: یکی از مهم‌ترین روش‌های اصلاح مالی، ایجاد تحول از طریق فروش دارایی‌های غیرمولد و تبدیل آنها به دارایی‌های مولد و پربازده‌تر، حضور شرکای جدید خارجی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تولید محصول مشترک و در نهایت افزایش سرمایه برای اصلاح ساختار مالی و پوشش سرمایه برای اصلاح ساختار مالی و پوشش زیان انباشته سنوات گذشته در شرکت‌هاست.

ناصر آخوندی

اين شرايط مسير را براي كاهش بار هزينه‌ها و در نتيجه سودآوري سريع فراهم مي‌كند. اين موضوع باعث تحولات گسترده مالي و شفاف‌سازي‌ صورت‌هاي مالي خواهد شد. مصداق اين موضوع و اجرايي‌شدن آن را در‌ماه‌هاي اخير مي‌توان در گروه خودروسازي سايپا مشاهده كرد.

گروه خودرو‌سازي‌ سايپا اين روش را در شركت‌هاي زيانده خود به‌كار بسته است كه مي‌تواند به‌عنوان روش جديدي در بازار سرمايه و الگويي عملي براي ساير شركت‌ها باشد.گروه سايپا درنظر دارد با انجام اقدام‌هاي عملي و برنامه‌ريزي شده دارايي‌هاي غيرمولد زير مجموعه‌ها و نيز تهاتر بدهي‌هاي آنها، فشار ناشي از هزينه‌هاي مالي و زيان اين شركت را كه حجم بدهي چشمگير و اهرم مالي بالا و حاشيه سود پاييني دارند، كاهش دهد. با اين اقدام نه‌تنها زيان انباشته آنها را جبران مي‌كند بلكه با افزايش توان سود آوري اين مجموعه‌ها آنها را به سوي سودآوري سوق مي‌دهد. روشي نو كه در نهايت مي‌تواند موجب شود تا اوضاع سبد سهام و ساختار مالي گروه و شركت اصلي سايپا نيز بهبود يابد.

با استفاده از اين روش‌هاي ابداعي علمي و عملي، شركت‌هاي زيان ده مي‌توانند شگفتي سازان اين روز‌هاي بورس باشند و افزايش سود آوري را براي سهامداران در پي داشته باشد.

  • قائم‌مقام مديرعامل سايپا
کد خبر 325901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha