همشهری آنلاین: رئیس"کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی" از راه اندازی مرکز توسعه گردشگری سلامت، درسه ماه آینده خبر داد.

علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علی‌اکبر ولایتی، در حاشیه کنگره بين المللي توسعه روابط اقتصادي در حوزه سلامت، گفت: این موضوع می‌تواند در قالب توسعه گردشگری سلامت به امت اسلامی کمک کند و آنان از سلامت بهره‌مند شوند.

وی افزود: مرکز توسعه گردشگری سلامت، زيرنظر مجمع تقریب مذاهب تاسیس خواهد شد تا شاهد افزایش سلامت میان امت اسلامی باشیم.

ولایتی گفت: اگر شخصی درکشور اسلامی دچار بیماری شود، در گذشته برای درمان به کشورهای غربی مراجعه می‌کرد اما امروزه در ایران، ترکیه، پاکستان، مالزی و اندونزی توان درمان این افراد وجود دارد.

وی افزود: این بیماران برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند به ایران بیایند چرا که اکنون تقریباً هیچ بیماری وجود ندارد که در ایران تحت درمان قرار نگرفته باشد.

ولایتی با تاکید بر اهمیت طب سنتی در ایران گفت : بیش از 8 دانشکده طب سنتی یا داروسازی سنتی داریم که مشغول آموزش متخصص هستند.

وي خاطر نشان كرد : بعد از انقلاب در همه حوزه‌های مختلف سلامت، همچون کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران و غیره پیشرفت‌های درخور توجهی داشتیم و اکنون شبکه بهداشتی ما در دنیا نمونه است.

کد خبر 325751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha