شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: وقتی کلمه «عفت» را به زبان می‌آوریم، نخستین مفهومی که از آن در ذهن تصویر می‌شود حجاب است.

عفت و پاکدامنی

اما عفت نه فقط زنانه است و نه فقط براي ظاهر. عفت جنسي، عفت گفتار، عفت شكم و عفت مالي هم از انواع مهم عفت هستند.شما مي‌دانيد چطور مي‌توانيد به عفت همسرتان كمك كنيد؟

  • مرد عفيف خانه من

مرد اگر بخواهد مدير خانه باشد نياز به ابهتي دارد كه همه به‌خاطر احترام و محبت به او گوش به فرمانش باشند. اين عفت همان نيروي لازم براي قدرتمند شدن و اثرگذاري حرف است.مردي كه اثر‌گذار باشد، كمتر اسير اثرگرفتن‌هاي اشتباه مي‌شود، زنش را عاشق خود مي‌كند و بچه‌هايش در بود و نبودش با قانون او زندگي مي‌كنند. تمرين‌هاي مردانه براي تقويت عفت:

1- فاصله چشم و گوش و زبان با هم خيلي كم است.اگر گوش صداي حرام بشنود كم‌كم چشم هم به سختي مي‌تواند در برابر صحنه گناه پايين را نگاه كند. قدم بعد هم نوبت زبان است كه به راحتي مي‌تواند فحش بدهد، پيشنهاد نامربوط بدهد و...؛ پس هرچه مي‌توانيد رابطه چشم و گوش و زبانتان را با هم تنظيم كنيد و الگوهاي عفيف به آن بدهيد؛ مثلا روي ميز كار، كنار فرمان ماشين و...پيام معنوي براي خود بگذاريد. اگر به گوش دادن موسيقي وابسته شده‌ايد براي اينكه بتوانيد آنها را ترك كنيد، آهنگ‌هاي جذاب و حلال براي خودتان پيدا كنيد تا كم‌كم قدرت جدا شدن از اين وابستگي را به‌طور كامل پيدا كنيد. گاهي كه وقت قرآن خواندن نداريد در خلوت و حين رانندگي و...به نواي آن گوش كنيد.

2 - تمرين ساده‌اي مثل غلبه بر بهانه‌گيري غذايي كه اين را نمي‌خورم و آن ‌را دوست دارم بخورم نفس‌تان را قوي مي‌كند.

3- به قول كاسب‌هاي قديم به بركت پول‌تان بيشتر از حجم و كميت آن اهميت بدهيد.

4- گاهي حتي علني در خانه خود بگوييد كه اين لباس تنگ است بيرون خانه نميپوشم و از فلان گروه اينترنتي ديگر بايد بيرون بيايم. اين تمرين‌ها را عملي كنيد تا حريم‌تان با آدم‌ها در حريم بنده‌هاي باعفت باشد و خانواده‌تان هم درس تمرين عفيف بودن بگيرد.

  • زن با عفت من

« زني قدرتمند كه شوهر رزمنده و سياستمدارش را حمايت مي‌كرد، امورات چند فرزندش را مديريت مي‌كرد، كلاس‌هاي آموزشي براي زنان برگزار مي‌كرد، به قول بعضي‌ها گاهي درآمدزايي هم داشت و...»؛ اين توصيف‌ها تنها گوشه‌اي از كنترل بر علاقه‌ها، مديريت وقت و خودكنترلي حضرت زهرا(س) است. شوهرش به او افتخار مي‌كرد و تا بود هيچ زني نتوانست در دل همسر او جايي را بگيرد. همين حضرت زهراي قدرتمند وقتي شنيد كه پدرش كار بيرون از خانه را از دوش او برداشت خوشحالي بي‌سابقه‌اي از خود نشان داد.در زمان ديگري اما شرايط جور ديگري اقتضا كرد؛ با حجاب كامل به مسجد رفت و خطبه خواند.
عفت رابطه همسري را حفظ و آرامش براي خانه‌تان مي‌آورد. تمرين‌هايي براي جذابيت عفيفانه:

1- به خاطر خدا عفت‌داشتن، آدم را در يك قلعه نامرئي محكمي قرارمي‌دهد كه هم حال خوش بندگي با خودش مي‌آورد و هم آدم‌هاي نااهل به‌خودشان اجازه نزديك‌شدن به حريم‌تان را نمي‌دهند.

2- خلاق باشيد و با كمك احساس عزيز بودني كه خدا به باعفت‌ها مي‌دهد دنبال خوش‌پوشي و خوش‌خلقي باشيد. زن خانه اگر بخواهد مي‌تواند مثل يك وزير، زير‌كانه كل خانواده را اصلاح و عفيف كند؛ طوري كه هيچ‌كس احساس اجبار و تغيير هم نكند.

3- براي عفيف ماندن زبان، از سختي‌هاي زندگي‌تان پيش كسي كه كاري از دستش برنمي‌آيد حرف نزنيد و به چشم و گوشتان خوراك معنوي مثل تماشاي فيلم‌هاي آدم‌هاي عفيف را بدهيد.

کد خبر 325678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha