همشهری آنلاین: نایب رییس اتحادیه باغداران از قیمت‌های نجومی انواع میوه‌های قاچاق شده به بازار از کیلویی ۲۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این میوه‌ها که از پاکستان و مصر گرفته تا اکوادور و نیوزلند و شیلی وارد شده‌اند که قیمت‌شان برای بازار میوه فاجعه است و مشخص نیست مسئولان چگونه می‌خواهند با این پدیده برخورد کنند.

ایسنا نوشت: مجتبی شادلو  اظهار کرد: بازار میوه و میادین مرکزی میوه و تره‌بار که انواع میوه را به صورت عمده‌فروشی به سراسر کشور عرضه می‌کنند مملو از میوه‌های تابستانه‌ مانند هلو، شلیل، آلو، زردآلو، انگور، گیلاس‌، آلبالو، انبه، آووکادو و ... شده‌ که از طریق مبادی رسمی و با امکانات مجهز به کشور قاچاق شده‌اند.

به گفته وی، پرتقال‌های وارداتی تولید کشور مصر، نارنگی تولید پاکستان، انگور تولید شیلی، پیتایا (میوه اژدها) آلو زرد و قرمز، انگور، گیلاس، آلبالو، انبه، آووکادو، هلو و شلیل مربوط به کشورهای آمریکای جنوبی همچون شیلی و اکوادور و همچنین نیوزلند و استرالیاست.

  • از هلوی 20 هزار تومانی تا گیلاس 90 هزار تومانی

وی افزود: قیمت میوه‌های قاچاق در بازار مرکزی میوه و تره‌بار آنقدر نجومی است که به ذهن هیچکس نمی‌رسد و معلوم نیست این محصولات به هنگام عرضه در بازار خرده‌فروشی با چه قیمت‌هایی به مصرف‌کنندگان فروخته می‌شوند، چراکه به عنوان مثال هر کیلوگرم شبرنگ و هلو 20 تا 25 هزار تومان و هر کیلوگرم گیلاس از 60 تا 90 هزار تومان فروخته می‌شود.

نایب رییس اتحادیه باغداران ادامه داد: همچنین هر کیلوگرم انگور از 15 تا 18 هزار تومان و هر کیلوگرم انبه از 14 تا 20 هزار تومان بسته به نوع و کیفیت آن در بازار میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم نارنگی پاکستانی 4000 تا 7000 تومان است.

شادلو افزود: آووکادو کیلویی 7500 تومان، آلو زرد و قرمز از 15 هزار تا 19 هزار تومان است.

البته سید محمود نوابی - رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان - در خصوص میوه‌های قاچاق به ایسنا گفت: میوه محصولی نیست که بتوان به صورت کوله‌بری یا ته‌لنجی وارد کشور کرد، مگر می‌شود میوه از شیلی، فرانسه یا مصر به صورت کوله‌بری وارد کشور شود و بدون هیچ لک و آسیبی در مغازه‌ها فروخته شود؛ بنابراین این محصولات با کانتینر به کشور وارد می‌شود به این صورت که اجناسی غیر از میوه، جلوی کانتینر قرار داده می‌شود و میوه را عقب کانتینر جاسازی می‌کنند.

کد خبر 325382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha