همشهری آنلاین: جایزه انجمن کارگردانان آمریکا به فیلمبردار «بازگشته» امانوئل لوبزکی رسید.

امانوئل لوبزکی

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، امانوئل لوبسکی فیلمبردار مکزیکی فیلم بازگشته یک روز پس از بردن جایزه فیلمبرداری از بفتا، جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC)  را نیز به افتخارهایش افزود.

این فیلمبردار تحسین شده که در میان نامزدهای اسکار امسال هم جای دارد، در این رقابت موفق شد راجر دیکینز برای «سیکاریو»، یانوس کامینسکی فیلمبردار «پل جاسوس‌ها»، اد لاخمن فیلمبردار «کارول» و جان سیلی فیلمبردار «مد مکس: جاده خشم» را پشت سر بگذارد.

این سومین‌باری است که این فیلمبردار موفق می‌شود جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا را به خانه ببرد. او پیش از این برای «جاذبه» و «پرنده‌باز» نیز این جایزه را دریافت کرده بود. این نخستین بار است که یک فیلمبردار برای سه سال پیاپی برنده جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا می‌شود. 

لوبسکی فیلمبردار ۵۲ ساله مکزیکی در سال ۱۹۹۵ برای فیلمبرداری فیلم «شازده کوچولو» ساخته الفونسو کوارون نامزد اسکار شد. او در سال ۱۹۹۹ برای فیلم «اسلیپی هالو» ساخته تیم برتون نیز این موفقیت را تکرار کرد. فیلمبرداری «دنیای جدید» ترنس مالیک در سال ۲۰۰۵ نیز یک نامزدی اسکار دیگر برای او به همراه داشت. او بعد در سال ۲۰۰۶ برای «بچه‌ها بشر» ساخته الفونسو کوارون این موفقیت را تکرار کرد. او برای «درخت زندگی» ترنس مالیک در سال ۲۰۱۱ نیز نامزد اسکار شد و برای «جاذبه» و «پرنده‌باز» این جایزه را دریافت کرد.

کد خبر 325369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha