همشهری آنلاین: کارگردان «شی-راق» که در فستیوال فیلم برلین صحبت می‌کرد، گفت می‌ترسد که اگر «فوتبال هسته‌ای» دست نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه بیفتد او با آن کارهای خطرناکی بکند.

اسپایک لی

به گزارش مهر به نقل از گاردین، اسپایک لی می‌گوید در انتخابات ریاست‌جمهوری به برنی سندرز رای خواهد داد چون می‌ترسد اگر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه دستش به «فوتبال هسته‌ای» (چمدانی که رییس‌جمهور ایالات متحده هنگامی که دور از مراکز فرمان ثابت است، برای صدور فرمان حمله یا دفاع هسته‌ای از آن استفاده می‌کند) برسد، با آن چه کارها که نکند.

در پاسخ به این سوال که آیا او در انتخابات ماه نوامبر رای خواهد داد یا خیر، این کارگردان که در کنفرانس خبری فیلم جدیدش «شی-راق» در فستیوال فیلم برلین حاضر شده بود، به یاد مراسم خیریه‌ای افتاد که زمانی برای بیل کلینتون برگزار کرده بود. کلینتون که آن موقع رییس‌جمهور بود با دستیاری از راه رسید که یک چمدان با دستبند به دستش وصل شده بود. لی بر این باور بود که این همان «فوتبال هسته‌ای» است که به رییس‌جمهور اجازه می‌دهد دور از کاخ سفید، دستور یک حمله هسته‌ای را صادر کند.

لی در این باره گفت: همیشه فکر می‌کردم یک افسانه است. حسابی من را ترساند. می‌توانید تصور کنید دونالد ترامپ چنین قدرتی داشته باشد؟ چند عدد در آن وارد کنید و همه‌مان از اینجا بیرونیم. اخراج می‌شوید... واقعی!

لی که ماه نوامبر گذشته یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرده بود، درباره تصمیمش مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار امسال به خاطر بحث «#اسکار‌خیلی‌سفید‌است» گفت که تاثیر انتقاد ستاره‌هایی مثل ویل و جادا پینکت اسمیت روی تصمیم آکادمی مبنی بر تغییر دادن قوانین‌ عضوگیری‌اش او را تشویق کرد. لی گفت: اگر این مساله مطرح نمی‌شد، من باور دارم که آکادمی این تغییرها را ایجاد نمی‌کرد. اگر مردم ساکت مانده بودند این اتفاق نمی‌افتاد.

جان کیوزَک هم که در فیلم جدید «لی» نقش‌آفرینی می‌کند گفت سیستم کلی اهدای جوایز آمریکا، بسیار همه‌گیر شده و اضافه کرد: قدیم‌ها اینطور بود که هنرمندان فیلم می‌ساختند و بعضی مواقع جایزه دریافت می‌کردند. حالا این احساس را دارد که داریم دو ماه فیلم می‌سازیم و ۱۰ ماه به هم جایزه می‌دهیم. فکر نمی‌کنم بزرگسال‌ها باید جوایز را این قدرها هم جدی بگیرند.

کد خبر 325513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha