سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای قدم گذاشتن در زمینه تولید خشکبار شما به ۳۵ تا ۴۰ میلیون‌تومان سرمایه اولیه نیاز دارید.

 از اين مقدار حدود ۱۵ ميليون تومان به‌عنوان سرمايه در گردش است كه صرف تهيه مواداوليه و پرداخت حقوق كارگران مي‌شود. مواداوليه در اين كسب و كار در واقع خود محصول و همچنين وسايل بسته‌بندي آن است. بخشي از اين سرمايه هم جزو هزينه‌هاي جاري به‌شمار مي‌رود كه شامل هزينه آب، برق و گاز مي‌شود. سرمايه ثابت شما نيز براي خريد تجهيزات مثل دستگاه خشك‌كن خشكبار به‌كار مي‌رود كه درصورت اتوماتيك بودن و حجم بالا، قيمت زيادي خواهد داشت اما دستگاه‌هايي با حجم كمتر را مي‌توانيد با ۲ ميليون تومان هم خريداري كنيد. دستگاه ديگر مورد نياز اين كار همزن است كه آن هم با ۲ ميليون تومان در بازار پيدا مي‌شود. توجه كنيد كه مهم‌ترين بخش سرمايه ثابت، هزينه اجاره كارگاه است كه حداقل فضاي آن بايد ۳۰ مترمربع باشد.

مواداوليه مثل پسته، بادام و باقي مواد را مي‌توانيد از شهرهاي توليد‌كننده اين محصولات مثل رفسنجان، شيراز، خوي و كرمان تهيه كنيد. درنظر داشته‌باشيد كه اين شغل را در همه شهرها و روستاهاي كشور مي‌توانيد شروع كنيد، به‌خصوص شهرهايي مثل يزد، كرمان و اصفهان كه قطب‌هاي توليد خشكبار در كشور هستند. صادر‌كننده مجوز اين حرفه، اتحاديه خشكبار و قنادان است كه با مراجعه به اين سازمان در شهر يا استان خود و ارائه مداركي مثل بيمه كاركنان، سند يا اجاره‌نامه محل كارگاه و گواهي عدم‌سوءپيشينه مي‌توانيد آن را دريافت كنيد.

نكته مهم براي فروش و بازاريابي اين محصولات نحوه بسته‌بندي آن است كه اگر داراي طراحي خوب و نوآورانه‌اي باشد در زمينه فروش با مشكلي مواجه نخواهيد شد. توجه كنيد كه براي بسته‌بندي محصول‌تان نيز حتما بايد مجوز داشته‌باشيد. شما مي‌توانيد محصول خود را به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي فروشگاه‌هاي بزرگ، بنكدارها و همچنين شركت‌هاي پخش بفروشيد. با سرمايه اوليه ذكر شده، درصورتي كه كيفيت را رعايت كرده و محصول طعم خوبي داشته‌باشد، ماهانه ۲ ميليون و پانصد هزار تا ۳ ميليون تومان درآمد خواهيد داشت. خوشبختانه اين كسب و كار در زمينه صادرات بازار خوبي دارد اما بايد توجه كنيد كه بازاريابي حرفه‌اي و مواردي مثل جلب اطمينان مشتري از لحاظ كيفيت و تحويل به‌موقع كالا مي‌توانند المان‌هاي تعيين كننده‌اي در پيشرفت شما در اين زمينه باشند.

کد خبر 325306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha