سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز ۲۲ بهمن رأس ساعت ۱۰ مراسم رسمی این یوم‌الله در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌سقوط چتربازان نیروهای مسلح، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس جمهور، حسن روحانی آغاز می‌شود.

دهه فجر

به گزارش ایسنا، اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت راهپیمایی 22 بهمن با بیان این‌که «پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع عصر تازه‌ای در تاریخ ایران به شمار می‌رود»، اظهار کرد: کشوری که چندین سال تحت سلطه استعمارگران قرار داشت از بند زنجیر اسارت رها شده و سرنوشت آن را مردم مسلمان و انقلابی رقم زدند. ظهور انقلاب اسلامی حاصل زحمت‌های اولیای دین برای اجرای قوانین اسلام و برپایی حکومت عدل الهی بود.

وی ادامه داد: بدون وابستگی به شرق و غرب در 22 بهمن سال 57 با رهبری حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران این انقلاب به پیروزی رسید و معادلات سیاسی استکبارگران را برهم ریخت. نیروی این انقلاب مردمی و اسلامی و ایدئولوژی آن اسلام ناب محمدی (ص) می‌باشد و با نظام‌های رایج دنیا سازش ندارد. بزرگترین تحول جهانی قرن بیستم با پیروزی انقلاب به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در جنبش‌های سیاسی- اسلامی معاصر تأثیر گذاشت زیرا موارد مشترک فراوانی بین انقلاب اسلامی ایران و این جنبش دیده می‌شد. این زمینه‌ها که از آنها به عنوان عامل همگرایی یا عناصر همسویی نیز می‌توان یاد کرد عبارتند از عقیده مشترک، دشمن مشترک، هدف مشترک، وحدت‌طلبی و مردم‌گرایی. انقلاب اسلامی و جنبش‌های اسلامی منطقه دشمن مشترکی به نام استکبار جهانی داشته‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی سی و هفتمین سالگرد خود را شاهد است که ایران اسلامی در شرایط پساتحریم و انجام برجام است. حرکت باثبات و قدرتمند دولت و دفاع از ارزش‌ها و خواسته‌های ملت و حرکت در مسیر ولایت،‌ یعنی تثبیت بیشتر نظام و ورود با عزت سی‌ و هشت سالگی انقلاب اسلامی. ویژگی 22 بهمن امسال نزدیکی آن با انتخابات پیش رو است. 22 بهمن روز فریاد استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی، ‌نه غربی و همچنین بزرگترین جشن ملت ایران است.

آبخضر با اشاره به مراسم 12 بهمن گفت: دهه مبارک فجر در حالی شروع شد که ما شاهد حضور باشکوه ملت قدرشناس ایران در ویژه‌ مراسم 12 بهمن‌ماه در حرم امام (ره) بودیم. کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر در تهران و شهرستان‌ها و حتی روستاها به خوبی شکل گرفته است. هزاران نمایشگاه عکس و کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آثار هنری در مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، سطح محلات و ادارات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رونمایی از ماهواره‌های جدید فضایی تا تجلی قدرت دیپلماسی کشور تا برقراری نمایشگاه‌های اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی در سطح مدارس از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بود. برگزاری مراسم معنوی عطرافشانی مزار شهدا در بیش از 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور و مراسم ویژه گرامیداشت شهدای اقلیت‌های دینی در گلزار شهدا ارامنه و اهل سنت نیز از دیگر برنامه‌های امسال است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: در شامگاه 21 بهمن یعنی شب 22 بهمن در همه جای میهن اسلامی به ویژه در مساجد از ساعت 21 بانگ تکبیر به یاد الله‌اکبرهای سال 57 و همچنین نورافشانی در 10 نقطه تهران و تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و تعدادی از روستاهای کشور توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی در ارتباط با راهپیمایی روز 22 بهمن، یادآور شد: در تهران و همزمان در بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ها و بیش از 4 هزار روستای کشور راهپیمایی 22 بهمن انجام خواهد شد. مردم تهران از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی راهپیمایی خود را آغاز خواهند کرد. بیش از 1300 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی و مشاوره رایگان حقوقی توسط وکلای حقوقدان نیکوکار، توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برای بازدید مردم عزیز آماده خواهد شد. البته حدود 19 هزار و 500 غرفه در مسیر راهپیمایی در هزار نقطه کشور نیز در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین گفت: علاوه بر حضور گسترده جانبازان ویلچری بیش از 450 مهمان خارجی از 28 کشور جهان مهمان ویژه مراسم فجر امسال خواهند بود. همایش هم‌اندیشی مهمانان خارجی شرکت کننده در جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی فردا چهارشنبه از ساعت 8 صبح در سالن همایش‌های صداوسیما با سخنرانی آیت‌الله اراکی، علی لاریجانی و علی‌اکبر ولایتی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار و 200 خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش می‌دهند. 2 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و 280 خبرنگار خارجی در تهران و 3 هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها حضور دارند. ناوگان حمل و نقل عمومی ‌سرویس‌دهی رایگان دارند و شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی است.

کد خبر 324575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha