مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

قرار است جای جای شهر نورانی شود. قرار است امسال نیز در راهپیمایی ۲۲بهمن، خدمات گسترده‌ای به شهروندان ارائه شود.

مسير حركت امام خميني(ره) به مناسبت سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب آذين‌بندي شود و در سراسر شهر بادكنك‌ها و بالن‌هاي متعددي به پرواز درآيد. همه اينها بخشي از اقداماتي است كه كميته اجرايي سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب كه شهرداري تهران مسئوليت آن‌را به‌عهده دارد، انجام خواهد داد. معاون خدمات شهري شهرداري تهران ديروز اقدامات گسترده مديريت شهري را در دهه فجر تشريح كرد؛ اقداماتي كه در سراسر پايتخت 640كيلومترمربعي به اجرا در خواهد آمد. جاي جاي شهر، بوستان به بوستان، خيابان به خيابان. قرار است دهه فجر امسال شكوهمندتر برگزار شود.

  • مسئوليت با شهرداري است

مجتبي عبداللهي در نشست رسانه‌اي كه به همين مناسبت برگزار شد، گفت: شهرداري تهران مسئوليت كميته اجرايي برگزاري سي‌و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را بر عهده خواهد داشت كه در اين راستا 10كارگروه، كارهاي اجرايي و عملياتي را در سطح شهر تهران به انجام رساند. از قرار امسال شهرداري تهران در فضاي 25هزار مترمربع و بهره‌گيري از 400سازه فرهنگي، اقدام به اجراي تبليغات فرهنگي دهه فجر كرده است.

عبداللهي از برگزاري جشنواره نورآرايي در منطقه 12شهر تهران خبر داد و گفت: همزمان با ايام دهه فجر جشنواره بين‌المللي نورآرايي با 400اثر داخلي و 60اثر خارجي در سطح منطقه 12و در سه نقطه به اجرا در مي‌آيد. آثار برگزيده جشنواره بين‌المللي نورآرايي نيز در ايام عيد نوروز و استقبال از بهار نيز در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره اقدامات صورت گرفته كميته اجرايي ستاد برگزاري دهه فجر كه مسئوليت آن بر عهده معاونت خدمات شهري شهرداري تهران است، اظهار كرد: در مسير حضرت امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا بنرهاي مناسبتي و تبليغات محيطي صورت گرفته است و اين در حالي است كه براي جايگاه جلوس امام(ره) نيز در بهشت زهرا اقدامات خاصي انجام شده است. عبداللهي در اين‌باره گفت: مراسم لحظه ورود امام(ره) در روز 12بهمن با آماده‌سازي‌ و تزيين جايگاه جلوس و گلباران مسير همزمان با اذان ظهر در قطعه 17شهدا انجام مي‌شود و همزمان با 15بهمن ماه، آيين غبارروبي از مقبره شهدا، اهداي گل و گلدان و گلباران قطعات شهدا انجام مي‌شود.

  • استفاده رايگان از خدمات حمل‌ونقل

امروز 12بهمن و 22بهمن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، خدمات حمل‌ونقل پايتخت رايگان است. سامانه‌هاي اتوبوسراني و مترو به مناسبت سي‌و‌هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خدمات رايگان به شهروندان ارائه خواهند كرد.مجتبي عبداللهي همچنين از حضور اتوبوس‌ها در پايانه خاوران و ميدان راه‌آهن، شهرك وليعصر، شهرك باقري، فلكه دولت‌آباد و شهرك محلاتي خبر داد و گفت: از ساعت هفت صبح مردم با مراجعه به اين محل‌ها مي‌توانند از اتوبوس‌ها براي حضور در مراسم روز 12بهمن‌ماه در بهشت زهرا، به‌صورت رايگان استفاده كنند.

به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، تزيين برج آزادي، برپايي جايگاه مراسم 22بهمن، تبليغات ويژه عرشه پل‌هاي عابر پياده، به پرواز درآوردن بادكنك در مراسم روز 22بهمن، به پرواز درآوردن بالن‌هاي تزييني با شعار‌هاي انقلاب در ميادين آزادي و انقلاب، نصب 13دستگاه تلويزيون شهري در مسير انقلاب تا آزادي و پخش مراسم، از ديگر اقداماتي است كه شهرداري تهران در ايام دهه فجر در دست اجرا دارد. وي از برپايي كارناوال گل همزمان با 22بهمن‌ماه خبر داد و افزود: تقديم شاخه گل به راهپيمايان و گلباران كردن مسير راهپيمايي از ديگر اقدامات پيش‌بيني شده است. امسال نيز تمامي افرادي كه در مراسم راهپيمايي 22بهمن‌ماه شركت مي‌كنند بدون اخذ بليت مي‌توانند از ايستگاه‌هاي مترو براي رسيدن به مراسم استفاده كنند و در پايان نيز رايگان از اين ايستگاه‌ها به سمت مقصد بروند و براساس پيش‌‌بيني كارگروه ترافيك و حمل‌ونقل، فاصله حركت قطارها در ايستگاه‌هاي مورد نظر به دو دقيقه مي‌رسد. وي از پيش‌بيني بالغ بر 60تا 70دستگاه ون براي جابه‌جايي مردم و رساندن آنها به مسير راهپيمايي خبر داد و گفت: همچنين حدود 4هزار دستگاه اتوبوس رايگان براي جابه‌جايي مردم در روز 22بهمن‌ پيش‌بيني شده است.

  • 4هزار جشن در محله‌هاي تهران

دهه فجر امسال سراسر پايتخت شاهد مراسم‌هاي ويژه جشن پيروزي انقلاب خواهد بود. 4هزار مراسم در محله‌هاي تهران و در بوستان‌هاي مختلف پيش‌بيني شده ‌است. نيروهاي مختلف شهربان به‌منظور رفع سد معبر در مناطق مشغول فعاليت خواهند بود و زيباسازي محله‌ها نيز در دستور كار سازمان زيباسازي قرار گرفته است. به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، جشن‌هاي محلي با مشاركت شهروندان برگزار مي‌شود و در روز راهپيمايي 22بهمن نيز 60ايستگاه فرهنگي در مسير راهپيمايي برپا خواهد شد.

کد خبر 323572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha