مهدی فروتن: برج میلاد به لطف برنامه‌ریزی بی‌مانند مدیران سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر همچنان میزبان بی‌نظم‌ترین رویداد سینمایی جهان است و انداختن قصور و تقصیر به گردن زمین‌کج هم نمی‌تواند ذره‌ای خدشه به شایستگی‌های گروهی وارد کند که نشان داده‌اند در نواختن سرنا از سر گشاد مهارتی بی‌بدیل دارند.

در اين يك هفته گذشته اوضاع در به‌اصطلاح كاخ جشنواره چنان قمردرعقرب بوده كه برخي به صرافت افتاده‌اند تا ذره‌بين به‌دست دنبال مديران دولت گذشته بگردند و برگزاري مهم‌ترين اتفاق سينمايي ايران را دوباره به آنها بسپرند؛ چهره‌هايي كه در حد برگزاري جشنواره‌هاي ياس و پليس و كوثر، مهارت و تجربه داشتند و كمتر كسي تصور مي‌كرد كسي ديگر بتواند جشنواره فيلم فجر را شلخته‌تر از آنها برگزار كند. حالا به لطف تدبير حجت‌الله ايوبي و مديريت محمد حيدري، جشنواره سي‌وچهارم در تدارك دست‌وپا كردن جايگاهي فاخر براي خود از نظر بي‌نظمي و سوء‌مديريت است.

شايد وقتي شما در حال خواندن اين يادداشت هستيد، تكليف نامزدهاي جشنواره امسال با برگزاري يك جشن جمع و جور با حضور نامزدها مشخص شده باشد! دقت كرديد؟ دوستان ستاد برگزاري جشنواره از قبل به همه نامزدهاي محترم خبر مي‌دهند و آنها را در محفلي گرد هم مي‌آورند تا نامزدي‌شان را جشن بگيرند. سينماي ايران فقط جشن نامزدي كم داشت كه آن هم به تدبير دوستان به كارنامه پروپيمان دبير و مديران جشنواره سي‌وچهارم افزوده شد و از اين نظر مي‌توان فيلم فجر را حتي بالاتر از مراسم اسكار و گلدن گلوب دانست كه مراسم اعلام فهرست نامزدهايش شباهت به جشن ندارد.

دبير جشنواره كه هنوز جوهر اظهارنظرهايش در تعريف از شرايط برج ميلاد براي ميزباني فيلم فجر خشك نشده، با رسيدن اوضاع به نقطه بحراني، همه كاسه‌ها و كوزه‌ها را سر سوراخ‌هاي برج شكست و هجوم علاقه‌مندان به سالن نمايش فيلم را به انبوه راه‌هاي دررو در گوشه و كنار مركز همايش‌هاي برج ميلاد نسبت داد. اين هم از كرامات شيخ ماست كه پس از افتضاح نمايش «لانتوري»، تازه به صرافت باطل‌كردن انبوه كارت‌هاي اضافي افتاده بود.

در فاصله يكي‌دو روز مانده به برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر، تكليف سيمرغ بلورين فيلم برگزيده مردم هنوز مشخص نيست و هر روز 5فيلم برتر بدون ترتيب در يك جدول كنار هم قرار مي‌گيرند. آيا قرار است آمار و ارقام نهايي روز پاياني از جعبه بيرون بيايد و برنده را معرفي كند يا سازوكاري علمي براي تعيين برنده مهم‌ترين جايزه جشنواره حاكم است؟ فعلا كه «ابد و يك روز»، «اژدها وارد مي‌شود»، «ايستاده در غبار»، «باديگارد» و «باركد» بيشترين رأي را از مردم گرفته‌اند.

کد خبر 324336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha