همشهری آنلاین: فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی بومی سازی و خودکفایی در تولید محصولات و نیازهای داخلی است بطوریکه هم اکنون قریب ۹۰ درصد سامانه های پدافند هوایی در داخل کشور ساخته می شود.

اباذر جوکار

به گزارش ایرنا، امیر اباذر جوکار در جمع خبرنگاران افزود: بطور عموم وزارت دفاع در روند تولید بومی و نیازهای پدافند غیرعامل بشکل به روز پاسخگوست و این امکان فراهم است که از انواع و اقسام سامانه های راداری در داخل کشور بهره ببریم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، سامانه مرصاد را یکی از مهمترین دستاوردهای بومی در این بخش برشمرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی، انقلاب تحقیقاتی و تجهیزاتی در مجموعه نیروهای مسلح روی داد.

وی با اشاره به امنیت هوا و فضای کشور در منطقه افزود: امروز اگر ادعایی مبنی بر امن ترین منطقه هوایی در خاورمیانه داریم نشانگر تلاش سربازان این مرز و بوم در وزارت دفاع است.

امیر جوکار اظهار کرد: وی مسئولیت منطقه پدافند هوایی اصفهان را حفاظت و حراست از هوا و فضای مرکز استان متشکل از استان های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری برشمرد و گفت: این منطقه از نقاط حساس و حیاتی کشور است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، ارائه دستاوردهای و توانمندی های پدافند هوایی در دو نمایشگاه دایر در پایگاه هشتم شکاری و پایگاه چهارم هوانیروز را از دیگر برنامه های ویژه این منطقه برشمرد.

کد خبر 324183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha