همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با بیان اینکه گروه‌های تروریستی تحت اشراف کامل اطلاعاتی قرار دارند، گفت: دشمن بارها خواسته توطئه کند و صدها توطئه هم داشته‌اند؛ اما با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح، توطئه‌ها خنثی و در نطفه خفه شده است.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یادواره 50 شهید دوران دفاع مقدس دهستان سولقان تهران حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خانواده معظم شهداء و اقشار مختلف مردم  این منطقه با تشریح تمایزها و ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران و عوامل پیروزی این حرکت عظیم مردمی به نقش ممتاز هدایت‌های رهبری اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به واسطه نگاه و نگرش متفاوت رهبر و بنیانگذار آن که یک فقیه و مجتهد جامع الشرایط بود و از دریچه فقه و فقاهت به بیرون می‌نگریست با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مشعل انقلاب  اسلامی را در خرداد 42 زمانی برافروختند که غالب تحلیل‌گران سیاسی دنیا باورشان این بود که در ایران زمینه شکل گیری یک انقلاب و به پیروزی رسیدن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: لذا انقلاب اسلامی زمانی کلید خورد که شرایط و وضعیت بغرنج سیاسی و اجتماعی و تاریخی کشور  و اتفاق نظر بلوک شرق و غرب بر حمایت از رژیم پهلوی، مردم متدین جامعه دانشگاهی علما و حوزه های علمیه را در شرایط یاس و ناامیدی و سرخوردگی قرار داده بود و دل و دماغ مبارزه نداشتند.

حجت‌الاسلام علوی افزود: بزرگترین هنر امام خمینی این بود که در چنین شرایط نابسامانی پای در عرصه مبارزه نهادند و با خطاب قرار دادن علما و طلاب حوزه‌ها برای یاری دین اسلام ،بازاری‌ها به دفاع از حریم اسلام و دانشجویان به تشکیل انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها همه را به وحدت و مبارزه با رژیم منحوس پهلوی فراخواندند و لحن مردمی و نرم امام با ارتش هم شرایط را برای پیوستن گروه گروه، ارتشیان به مردم  انقلابی فراهم کرد.

علوی یکی از ویژگی‌های مبارزاتی امام خمینی (ره) را شجاعت، صراحت و ایستادگی در برابر شاه و حامیان خارجی آنها دانست و افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 42 پس از تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی به شدت به رژیم شاه حمله کرد و با سر دادن فریاد علمای اسلام به داد اسلام برسید اسلام در خطر است حوزه را با قیام و مبارزه گره زدند.

وی با اشاره روحیه استکبار ستیزی امام و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام با با بیان اینکه آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از آمریکا بدتر است، پشتوانه خارجی رژیم را هم در هم کوبید و ابرقدرتی چون آمریکا را به هیچ حساب کرد، این نهیب‌های امام بود که موجب شد مردم روز به روز بیدارتر شوند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دهه فجر فرصت ارزشمندی برای مرور این مباحث تاریخی و عوامل اصلی پیروزی انقلاب است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که با تلاش فراوان و دادن خون‌های زیاد و مجاهدات بی شمار شما مردم عزیز به دست آمده و باید قدرش را بدانیم، خداوند متعال هم به ما لطف کرده رهبری مانند امام راحل عظیم‌الشان این انقلاب را بنیان نهاد و از فرازو نشیب‌های بی‌شماری عبور داد و امروز بدست با کفایت مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت به پیش می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و اقتدار روز افزون آن ثمره و نتیجه هوشیاری بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب و وحدت و یکپارچگی و تبعیت از فرامین رهبری است و بی تردید اگر غیر از این بود دشمن خیلی زود انقلاب‌مان را درهم می شکست.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه سرنوشت انقلاب مصر اهمیت نقش رهبری را به همه گوشزد می‌کند، تصریح کرد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و تبعیت مردم عزیز از رهبری، امروز انقلاب اسلامی استوار و پایدارتر از همیشه است و در حالیکه صدای انفجار از بسیاری از کشورهای مجاور به گوش می‌رسد جمهوری اسلامی در امنیت کامل به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: البته دشمن بارها خواسته توطئه کند و صدها توطئه هم داشته‌اند؛ اما با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و ناجا و سربازان گمنام امام زمان (ع) و تمامی نیروهای مسلح، توطئه‌ها خنثی و در نطفه خفه شده است.

علوی تصریح کرد: در این راستا تاکنون ده‌ها گرو ه تروریستی که قصد ورود به خاک کشورمان را داشته‌اند، منهدم و عناصرشان دستگیر و به زندان افتاده‌اند و بقیه گرو‌هک‌های تروریستی هم تحت اشراف اطلاعاتی و عملیاتی قرار دارند.

وزیر اطلاعات سرمایه اطلاعاتی این کشور را عظیم و پایان ناپذیر دانست و افزود: سازمان اطلاعات ما امروز 80 میلیونی است و با حضور همه جانبه و وحدت و یکپارچگی شما ملت و با اقتدار و هوشیاری رهبر گرانقدرمان امروز ایران مقتدر به پیش می‌رود.

علوی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دو عرصه خطیر مشارکت مردمی را در پیش داریم، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند دو عرصه سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی است، مطمئنا دشمن بیشتر از آنکه از موشک‌های ما بترسد از پیروی مردم از ولایت و حضور یکپارچه و گسترده آحاد مردم در انتخابات و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن می‌ترسد.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی باید همه مردم به خاطر کشور و حفظ اقتدار مملکت در عرصه مهم انتخابات مشارکت کنند، تصریح کرد: باید همه دست برادری باهم بدهیم و کاندیداهایی هم که صلاحیتشان برای حضور در انتخابات در شورای نگهبان تایید شده در چارچوب احکام واخلاق اسلامی حرکت کنند تا انتخاباتی پرشور و سرنوشت ساز برای کشورمان رقم بخورد.

کد خبر 324163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha