شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: توئیتر اعلام کرد از اواسط سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۲۵۰۰۰ حساب کاربری را در رابطه با فعالیت‌های تهدید‌کننده یا تروریستی غیرفعال ساخته‌است.

براساس گزارش BBC، اين شركت آمريكايي در پستي وبلاگي اعلام كرد اين حساب‌ها به داعش ارتباط داشته‌اند و ما استفاده از توئيتر براي پيشبرد فعاليت‌هاي تروريستي را محكوم مي‌كنيم.

توئيتر درحال حاضر بيش از 500 ميليون كاربر در سرتاسر جهان دارد. توئيتر مي‌گويد با غيرفعال‌سازي حساب‌هاي وابسته به داعش،‌به ميزان حساب‌هاي كاربري غيرفعال و معلق افزوده شده و در عين حال از ميزان فعاليت‌هاي وابسته به تروريسم در توئيتر كاسته شده‌است.

توئيتر اعلام كرد در موارد مورد نياز از سازمان‌هاي دولتي و ديگر سازمان‌ها براي اجراي برنامه‌اش كمك گرفته‌است. دولت‌هاي سرتاسر جهان از جمله دولت آمريكا از شبكه‌هاي اجتماعي خواسته‌است تا براي مقابله با مهار فعاليت‌هاي خشونت‌آميز و تهديد‌آميز آنلاين اقدامات سخت‌گيرانه‌تري انجام دهند.

سياستمداران آمريكايي در ماه دسامبر قانوني را تصويب كردند كه شركت‌هايي مانند توئيتر يا فيس‌بوك را ملزم مي‌كند هرنوع فعاليت تروريستي درون شبكه‌هاي خود را به مقامات گزارش كنند.

کد خبر 324116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha