همشهری آنلاین: مارک زاکربرگ‌ مدیرعامل شرکت فیس بوک می‌گوید در آینده مردم قادر خواهند بود با استفاده از تله پاتی افکار خود را برای دیگران ارسال کنند.

zuckerberg

به گزارش گاردین، زاكربرگ در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی گفت: "معتقدم یک روز قادر خواهیم بود با استفاده از تکنولوژی افکار خود را به طور کامل ارسال کنیم. به راحتی به چیزی فکر می‌کنید و همزمان دوستانتان همان چیز را احساس می‌کنند."

برای خیلی از مردم رویای زاکربرگ فصل جدیدی در ارتباطات دیجیال خواهد بود. ولی در این بین نقش فن‌آوری‌هایی نظیر شبکه‌های اجتماعی در این رویا مورد سوال است. یا برای مثال بحث امنیت چنین فن‌آوری و چگونگی حفاظت آن از هکرها و یا شرکت‌های تبلیغاتی شاید دستیابی به این رویا را دشوار سازد.

زاکربرگ علاوه بر تله پاتی‌ در جلسه پرسش و پاسخ خود در مورد فعالیت‌های فیس‌بوک در زمینه هوش مصنوعی صحبت کرد. وی گفت علاقه فیس بوک برای استفاده از هوش مصنوعی بیشتر برای فهم راحت تر مطالبی است که افراد به اشتراک می‌گذارند. برای مثال الگوریتم‌های فعلی فیس‌بوک قادر هستند دوستانتان را در عکس‌ها شناسایی کنند و بدون اینکه نیازی به برچسب زدن (تگ کردن) عکس‌ها باشد برچسب مناسب برروی صورت دوستانان زده می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری افزود: "ما برروی هوش مصنوعی کار می‌کنیم چون معتقدیم سرویس‌های هوشمند برای کاربران کاربردی تر هستند. برای مثال اگر سیستمی داشتیم که معنی تمام مطالبی که دوستانتان به اشتراک می‌گذارند را شناسایی می‌کرد و به شما مطالبی را که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید را نشان می‌داد. یا کامپیوترهایی داشتیم که می‌توانست محتوای یک عکس را برای افراد نابینا توضیح دهد. همه اینا در دسترس ما هستند و امیدوارم تا 10 سال آینده بتوانیم آن را تولید کنیم."

زاکربرگ در این جلسه همچنین به سوالاتی در مورد علاقه شرکتش برای به کار گرفتن فن‌آوری واقعیت مجازی از طریق خرید دو میلیارد دلاری شرکت Oculus VR و همچنین نقش شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستر تولید و نشر اخبار نیز توضیحاتی داد. وی در پاسخ به سوال آریانا هافینگتن، بنیان گذار هافینگتن پست در این مورد گفت که رسانه‌های سنتی از نظر سرعت و اختصار قدرت شبکه‌های اجتماعی را ندارند البته نقش این رسانه‌های به عنوان منابع دقیق و تشریح جزئیات اخبار قابل اهمیت است.

کد خبر 299809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha