چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

رشد تعداد مشترکان اینترنت از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار به ۲۰ میلیون کاربر طی ۲ سال گذشته و افزایش انتظارات آنها علت اصلی گلایه از اختلالات و کندی اینترنت است.

اینترنت

تداوم كشمكش وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و شركت ارتباطات زير‌ساخت با مخابرات براي افزايش پهناي باند و تعرفه مكالمات تلفني به ازاي پرداخت بدهي‌هاي معوق 300ميليارد توماني شركت مخابرات موجب شده تا عملا هزينه اين گروكشي با كندي و اختلالات اينترنت از جيب مشتركان پرداخت شود. با وجود اين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزايش تعداد كاربران اينترنت و بالا رفتن انتظارات آنها را عامل اصلي نارضايتي از كندي و اختلالات شبكه اينترنت كشور قلمداد مي‌كند.

به گزارش همشهري، محمود واعظي روز گذشته در حاشيه ديدار با وزير اقتصاد كشور آذربايجان با خودداري از اظهارنظر صريح در مورد سرنوشت مناقشه اين وزارتخانه با شركت مخابرات در زمينه افزايش پهناي باند و بهبود كيفيت اينترنت، تنها وعده برگزاري نشست مسئولان براي رفع اين مشكل را مطرح و در مورد چالش‌هاي سرعت و كيفيت اينترنت گفت:

انتظارات مردم از سرويس اينترنت مرتب در حال افزايش است اما سرعت توسعه اين بخش با رشد تقاضاي كاربران متناسب نيست به‌نحوي كه تعداد كاربران اينترنت از ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در 2سال پيش اكنون به 20ميليون نفر رسيده است. وي تأكيد كرد، با وجود اين اكنون هيچ محدوديتي براي استفاده از اينترنت در زمينه پژوهش و امور دانشگاهي وجود نداشته و تمام محدوديت‌ها را از دانشگاه‌ها، مراكز علمي و محيط كسب و كار براي دريافت اينترنت پرسرعت برداشته‌ايم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در مورد فيلترينگ هوشمند، گفت: فيلترينگ هوشمند از نيمه دوم سال گذشته، در دستوركار وزارت ارتباطات قرار گرفته و در 3 مرحله اجرايي خواهد شد. مرحله نخست اين طرح در سال گذشته توسط دانشگاه و مركز علمي كشور اجرا شد، مرحله دوم فيلترينگ هوشمند در حال اجراست و مرحله سوم اين طرح تا پايان امسال عملياتي مي‌شود.

وي از آغاز اجراي فاز دوم پروژه فيلترينگ هوشمند سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي با همكاري يك شركت خارجي خبر داد و افزود: در اين پروژه همچنين از توان پژوهشگران داخلي استفاده خواهيم كرد و با برخي دانشگاه‌ها و پژوهشگران نيز قرارداد بسته‌ايم. دانشگاه‌هاي همكار نيز بايد نتايج قراردادهايي كه با آنها براي اين منظور منعقد شده را سريع‌تر آماده كنند، گرچه معتقديم طرف‌هاي قرارداد از تمام امكانات و تمام ظرفيت خود براي اجراي سريع‌تر پروژه استفاده مي‌كنند.

واعظي با تأكيد براينكه آنچه مورد نياز مردم است به هيچ عنوان فيلتر نمي‌شود، افزود: فيلترينگ هوشمند تنها براي سايت‌ها و شبكه‌هايي كه آسيب اجتماعي به همراه دارند اجرا مي‌شودو با برنامه‌ريزي صورت گرفته، تا پايان امسال مرحله سوم اين طرح نيز عملياتي خواهد شد و بودجه مدنظر به پروژه فيلترينگ هوشمند نيز تخصيص داده شده است. وي همچنين به رشد توليد محتواي داخلي در كشور اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد، در سال گذشته برنامه‌هاي كاربردي متعددي از سوي توسعه‌دهندگان ايراني عرضه شده و توليد محتواي فارسي به‌شدت رشد يافته است.

کد خبر 303109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha