شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه آلودگی هوا به یکی از اجزای شناسنامه پایتخت تبدیل شده، گفت: آلودگی هوای تهران هر وقت اراده می‌کند، اوج می‌گیرد و هر وقت به اوج می‌رسد، شهر را به حالت نیمه تعطیل در می‌آورد و افرادی که هیچ چاره‌ای ندارند از خانه بیرون می‌آیند و در هوای مسموم این شهر خاکستری، تنفس و زیر آسمان دودی آن، تردد می‌کنند.

محمد حقاني افزود: در روزهايي كه آلودگي هوا اوج مي‌گيرد، تهران به «شهري بدون كوه دماوند» تبديل شده و ضرباهنگ نفس‌هاي شهروندان به شماره مي‌افتد.

در مقابل، سمفوني سرفه‌هاي آنها كوك مي‌شود و همه به‌دنبال مقصر مي‌گردند و قصوركنندگان، تقصير را به گردن يكديگر مي‌اندازند.

وي با تأكيد بر اينكه هر قدر رنگ و روي شهر كمرنگ‌تر مي‌شود، نقش سازمان‌هاي مسئول در ايجاد و تشديد آلودگي هوا پر رنگ‌تر مي‌شود، اعلام كرد: قانون كاهش آلودگي هوا از سال 84مسكوت ماند و نه بودجه لازم از سوي دولت براي رفع آلودگي هوا تخصيص داده شد و نه اين مهم مورد توجه لازم قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه بودجه‌هاي اندك و قطره‌چكاني، كفاف رفع آلودگي هوا و بهبود محيط‌زيست كلانشهري همچون تهران را نمي‌دهد و دست اعضاي شوراي شهر و مديريت شهري نيز در اين زمينه تقريباً بسته است، اظهار كرد: براساس اصل پنجاهم قانون اساسي، همه آحاد ملت در مسئله محيط‌زيست، مسئوليت دارند و قانون، همه را موظف كرده كه نسبت به حفاظت و صيانت از محيط‌زيست حساس باشند.

 

کد خبر 324086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha