همشهری آنلاین: سه جمهوری‌خواه عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند برای سفر به ایران تقاضای روادید کرده‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در حافظ منافع ایران

به گزارش ایسنا شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی هیل نوشت: مایکل پمپئو از ایالت کانزاس، لی زلدین از ایالت نیویورک و فرانک لوبی‌یندو از ایالت نیوجرسی اعلام کرده‌اند روز پنج‌شنبه (۱۵بهمن) رسما از طریق دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن، درخواست ویزا کرده‌اند.

این سه نماینده جمهوری‌خواه گفته‌اند بنا دارند برای مشاهده انتخابات آتی مجلس ایران، بازدید از مراکز هسته‌ای و هم‌چنین ملاقات با یک زندانی آمریکایی به این کشور سفر کنند.

هم‌زمان با درخواست روادید، این نمایندگان تندرو نامه‌ سرگشاده‌ای هم خطاب به مقامات ارشد ایران منتشر کرده‌اند و به طور مستقیم خواستار توجه این مقامات به درخواست سفرشان شده‌اند.

در نامه‌ای که امضای هر سه نماینده متقاضی ویزا در پایین آن مشاهده می‎‌شود و تاریخ روز 15 بهمن را دارد آمده: "علت اصلی تصمیم ما برای سفر به ایران، نظاره‌ کردن انتخابات روز ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) است. این رویدادی تاریخی است. ما مشتاقیم که جاری شدن دموکراسی در ایران را از نزدیک مشاهده کنیم. تاسف‌برانگیز خواهد بود اگر برای نخستین‌بار از زمان استقرار حکومت ایران، هیچ آمریکایی فرصت نیابد که صحه بر آزادانه و عادلانه بودن این انتخابات بگذارد."

هم‌چنین بر اساس نامه منتشر شده به بر روی سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی این سه نماینده درخواست بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران از جمله فردو، اراک و پارچین، گفت‌وگو درباره آزمایش آخرین موشک هدایت‌پذیر "عماد" و بازداشت ملوانان نظامی آمریکایی در آب‌های ایران کرده‌اند.

کد خبر 324027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha