پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، تد کروز، برنده جمهوری‌خواهان در در انتخابات درون حزبی آیووا را به تقلب در این ایالت متهم کرده است.

ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا با کسب 24 درصد آرا دوم شد و کروز توانست با 28 درصد آرا پیروز شود.

اما پیروزی کروز واکنش تند ترامپ را در پی داشت. ترامپ در یک پیام توئیتری به شدت از کروز انتقاد کرد و مدعی شد کروز نخستین پیروزی خود را با «تقلب» به دست آورده است.

ترامپ نوشت: «تد کروز در آیووا پیروز نشد، آن را دزدید. به همین دلیل است که همه نظرسنجی ها غلط از آب درآمد و او بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها رای به دست آورد.»
وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات مجدد در ایالت آیووا شد.

ترامپ، ستاد انتخاباتی کروز را متهم می‌کند که هنگام رای‌گیری در ایالت آیووا شایعه کرده بود بن کارسون، دیگر نامزد جمهوری‌خواهان، قصد خروج از رقابت‌های انتخاباتی را دارد. وی تاکید کرد کروز به هزاران رای‌دهنده درباره سیاست‌های او «دروغ» می‌گوید.

کروز، سناتور محافظه‌کار ایالت تگزاس، هم در واکنش به این اتهام‌های ترامپ گفت: «هر روز که از خواب بیدار می‌شوم به چیزهای اخیری که ترامپ در توئیتر نوشته است می‌خندم. چون دارد شکست می‌خورد.»

وی افزود ما «به فرمانده نیاز داریم نه رئیس توئیتر.»

این در حالیست که ستاد انتخاباتی کروز از بن کارسون به خاطر شایعه خروج او از رقابت‌ها عذرخواهی کرد و گفت این حادثه یک سوءتفاهم بود. اگرچه کارسون پوزش کروز پذیرفت، اما ستاد انتخاباتی او این شایعه را یک «حیله کثیف» دانست.

رای‌گیری آیووا نخستین گام از سلسه انتخابات ایالتی برای تعیین نامزد نهایی هر دو حزب بود. در این انتخابات هیلاری کلینتون با کسب 49.9 درصد آرا، بیشترین رای را در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها به دست آورد.

برنی سندرز، دیگر کاندیدای دمکراتها بعد از کلینتون با درصدی ناچیز در مقام دوم قرار گرفت. دومین رای‌گیری درون حزبی سه‌شنبه آینده در ایالت نیوهمپشایر برگزاری می‌شود.

این در حالی است که سناتور راند پول و ریک سانتورم، دو نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، از ادامه رقابت‌ها کناری‌گیری کرده‌اند.

کد خبر 323973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha