چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: ۲۸۴۸ پروژه کشاورزی و دامداری با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار، در دهه مبارک فجر در حوزه‌های مختلف کشاورزی به مرحله افتتاح می‌رسد.

حسن رکنی

به گزارش روابط عمومي شبكه 5 سيما، دكتر حسن ركني كه در برنامه حوالي فردا با هدف بررسي دستاوردهاي حوزه كشاورزي كشور حضور يافته بود، گفت:« با افتتاح اين پروژه‌ها، 17 هزار و 220 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد و 83 هزار و 381 خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند می‌شوند.

وي با اشاره به محدود شدن منابع درآمدی در دولت تدبیر و امید، ادامه داد:« از اين تعداد پروژه، 445 پروژه در زمينه تولیدات دامی است كه با اعتباری بالغ بر 338 میلیارد تومان راه‌اندازي شده و به واسطه آنها، 2300 شغل ایجاد می‌شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي، يادآور شد:« در سال‌هاي پس از انقلاب، توليد شیر، افزايش قابل توجهي داشته و در حالي كه دامداران ايراني در سال 1360 حدود 2 میلیون و 800 هزار تن شير توليد كرده‌اند و سرانه تولید به ازای هر ایرانی در آن زمان 70 کیلو شیر بود، امروز این عدد به هشت میلیون و 800 هزار تن رسیده و سرانه تولید شير 113 کیلو است.

دکتر حسن رکنی که در برنامه حوالی فردا

دكتر ركني افزود: در زمينه توليد گوشت مرغ نيز، در سال 1360، 245 هزار تن تولید در كشور انجام ميشد که این عدد به بالای دو میلیون تن رسیده و اكنون، سرانه مصرف گوشت مرغ از 6 كيلوگرم در سال 60، به 26 کیلو رسیده است. همچنين، تولید تخم مرغ از 230 هزار تن در سال 1360 به حدود 930 هزار تن رسیده است كه موجب بالا رفتن سرانه مصرف آن از 6 کیلوگرم به 11 کیلوگرم شده است.

وي خاطر نشان كرد: كشور ما در سال 60 هشت هزار تن عسل تولید کرده است و سرانه تولیدمان 200 گرم بوده، اما هم اكنون این عدد به 780 هزار تن رسیده و سرانه تولیدمان به حدود یک کیلوگرم عسل رسيده است.

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي، با تاكيد بر اين نكته كه كشورمان از مراتعی که در کشورهای پرباران وجود دارد، بی نصیب است، تاكيد كرد: به همين دليل در توليد گوشت قرمز مزیت اقتصادي نداریم، اما با اين وجود براي رفع نياز داخلي، در سال 93، حدود 785 هزار تن گوشت قرمز در كشور توليد شده است، در حالي كه ميزان اين توليد در سال 1360، 420 هزار تن بوده و كشور توانسته است نسبت به رشد جمعیت، افزايش توليد مورد نياز را به خوبي پيش ببرد.

دكتر ركني يادآور شد: بیشترین پروژه های افتتاحی در ایام دهه مبارک فجر را پروژه های حوزه آب و خاک با یک هزار و 853 مورد به خود اختصاص داده اند و پس از حوزه آب و خاک،پروژه های حوزه تولیدات دام و طیور با 445 مورد،تولیدات گیاهی با 152 مورد و صنایع کشاورزی با 117 مورد به ترتیب بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی بخش کشاورزی در ایام دهه فجر امسال خواهد بود.

ويژه برنامه‌هاي حوالي فردا، با هدف تبيين دستاوردهاي كشور در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، علمي و توليدي، ساعت 8:40 دقيقه از شبكه 5 به صورت زنده پخش مي‌شود.

کد خبر 323832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha