همشهری آنلاین: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امضای قراردادهای خرید هواپیما و توسعه فرودگاه‌ها را نشان از پذیرش ثبات و پایداری ایران در عرصه‌های مهم جهانی دانست.

Akhoondi

به گزارش ایرنا، آخوندی در مراسم گرامیداشت بازگشت حضرت امام خمینی (ره) در 12 بهمن سال 1357 به کشور گفت: امضای این قراردادها تنها یک قرارداد تجاری نیست بلکه علامتی است که جهان پایداری انقلاب اسلامی ایران را که حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذاشت، به رسمیت شناخته است.

وی خرید 118 فروند هواپیما با تامین مالی شرکت اروپایی عرضه کننده در مدت 16 سال و امضای قرارداد توسعه فرودگاه حضرت امام (ره) در مدت 20 سال را حاکی از آن دانست که طرف‌های خارجی ما به ثبات و پایداری بلند مدت ایران ایمان آورده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همزمان با سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور بار دیگر دوره شکوفایی تمدن ایران شهری با انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و آن چیزی که در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اتفاق افتاد، این بود که قدرت‌های جهانی ایران را به عنوان مرکز ثقل مهمی در خاورمیانه به رسمیت شناختند.

به گفته آخوندی با اجرای برجام ایران به جایگاه تعادل در منطقه خاورمیانه بازگشت و این اتفاق بزرگی است که نماد تمدن ایران شهری را بار دیگر در این منطقه جغرافیایی نشان داد.

وی گفت: ایران در عرصه‌های جهانی در حال بازآفرینی جاده ابریشم در روزگار نوین است و در این راستا درصددیم حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی و جاده‌ای خود را بازسازی کنیم تا بتواند بار دیگر انقلاب اسلامی و تمدن ایران شهری را در جهان بازآفرینی کند.

وی گفت: آبادانی و سرافرازی ایران نوید‌بخش ثبات و پایداری منطقه است و ما در این راستا به مسئولیت‌های منطقه‌ای خود واقف هستیم زیرا آبادانی ایران به توسعه تمام منطقه منجر خواهد شد.

آخوندی با تاکید بر اینکه برقراری امنیت منطقه‌ای توسط ایران یک معامله برد - برد است که تمام ملت‌های منطقه از سرافرازی آن سود خواهند برد، در پایان، دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران تبریک گفت و افزود: بازگشت حضرت امام (ره) به کشور یک خیزش مجدد در شکل‌گیری تمدن ایرانی و اسلامی به وجود آورد و یک دوره جدیدی در تاریخ ایران آغاز شد.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی بدخواهان و استکبار جهانی بلافاصله جنگ تحمیلی را بر علیه ایران آغاز کردند اما ملت بزرگ ایران از این جنگ سرافراز بیرون آمد و با وجود گرفتاری‌های زیاد دوران سازندگی را برای آبادانی ایران آغاز کرد.

کد خبر 323624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha