همشهری آنلاین: نواک جوکوویچ، ستاره شماره یک جهان تنیس در دور نیمه‌ نهایی مسابقات گرند اسلم استرالیا از سد راجر فدرر گذشت و دوئل غول‌های تنیس جهان را به سود خود به پایان برد. او با این پیروزی به فینال راه یافت

N.Djokovic

در یکی از دو دیدار مرحله نیمه ‌نهایی این دوره از مسابقت تنیس آزاد استرالیا، دو ستاره در برابر هم قرار گرفتند که غول‌های جهان تنیس محسوب می‌شوند: نواک جوکوویچ از صربستان و راجر فدرر از سوئیس.

این دو ستاره به ترتیب در مکان‌های اول و سوم رده‌‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان قرار دارند و بسیاری امیدوار بودند که در فینال گرند اسلم استرالیا به مصاف هم بروند، نه در دور نیمه‌ نهایی.

به گزارش دويچه‌وله، جوکوویچ و فدرر پیش از این دوئل ۴۴ بار رویاروی هم قرار گرفته بودند. هر یک از آنها توانسته بود ۲۲ بار بر دیگری پیروز شود.

در پیکار نیمه ‌نهایی گرند اسلم استرالیا که ۴۵مین رویارویی این دو ستاره محسوب می‌شد، جوکوویچ توانست خوش بدرخشد و رقیب دیرینه خود را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهد.

او این نبرد را توفانی آغاز کرد و ست‌های اول و دوم را با نتیجه ۶ بر ۱ و ۶ بر ۲ به سود خود خاتمه داد. جوکوویچ ست اول را در عرض تنها ۲۲ دقیقه و ست دوم را در عرض ۲۳ دقیقه پشت سرگذاشت.

فدرر اگر چه توانست بار دیگر نیروی خود را متمرکز کند و ست سوم را با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خود به پایان برد، اما رقیب صرب او در ست چهارم اقتدار خود را به نمایش گذاشت و با پیروزی ۶ بر ۳ کار فدرر را یکسره کرد.

جوکوویچ-فدرر

جوکوویچ پس از این پیروزی گفت: «من در سطحی فوق‌العاده بازی کردم، اما گر می‌خواهی مقابل راجر فدرر پیروز شوی، باید هم در چنین سطحی بازی کنی. ست‌های اول و دوم بدون شک از بهترین‌ ست‌هایی بود که من در پیکارهایم در برابر او ارائه کردم.»

فدرر که از اواسط سال ۲۰۱۲ تاکنون در انتظار کسب عنوان قهرمانی در یکی از مسابقات گرند اسلم تنیس است، پس از سیزدهمین ناکامی خود مقابل جوکوویچ گفت: «روشن است که من برای غلبه بر او ایده‌هایی داشتم، اما او بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت.»

 

کد خبر 323285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha