همشهری آنلاین: آنژلیک کربر، ستاره تنیس زنان آلمان در فینال این دوره از مسابقات گرند اسلم استرالیا توانست شگفتی بیافریند و با پیروزی بر سرنا ویلیامز به عنوان قهرمانی دست یابد. آخرین موفقیت آلمان در این مسابقات به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد.

A.Kerber

روز شنبه (۳۰ ژانویه / ۱۰ بهمن) دیدار نهایی این دوره از مسابقات تنیس آزاد استرالیا در قسمت انفرادی زنان میان آنژلیک کربر از آلمان و سرنا ویلیامز، چهره‌ شماره یک تنیس زنان جهان برگزار شد.

کربر توانست این دیدار طاقت‌فرسا و پرهیجان را که بیش از دو ساعت به طول انجامید، با نتیجه ۲ بر ۱ به سود خود به پایان برد. او که ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۴ پشت سر گذاشته بود، ست دوم را با نتیجه ۶ بر ۳ به حریف آمریکایی خود واگذار کرد.

ستاره تنیس آلمان اما توانست در ست سرنوشت‌ساز سوم با تمرکز بیشتری در میدان ظاهر شود و با پیروزی ۶ بر ۴ در این ست طلسم ۱۷ ساله آلمان در این رقابت‌ها را بشکند.

آخرین موفقیت تنیس زنان آلمان در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا به سال ۱۹۹۹ میلادی برمی‌گردد.

کربر با این پیروزی همچنین مانع از آن شد که ویلیامز به بيست و دومین قهرمانی خود در رقابت‌های گرند اسلم دست یابد و با اشتفی گراف، اسطوره تنیس زنان آلمان هم‌شمار شود. گراف در طول فعالیت‌حرفه‌ای خود ۲۲ بار قهرمان تورنمنت‌های گرند اسلم شده و از این لحاظ رکورددار است.

 

کد خبر 323573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha