شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

شرکت آلمانی مچ فکتوری حقوق پخش بین‌المللی تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه رسمی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرد.

سینما

به گزارش همشهري، «اژدها وارد مي‌شود!» به كارگرداني ماني حقيقي به‌زودي در بخش رسمي برليناله2016 به نمايش درمي‌آيد تا بخت خود را براي كسب جايزه خرس طلايي بهترين فيلم و جوايز خرس نقره‌اي بيازمايد. فيلمساز ايراني سال 2012با «پذيرايي ساده» جايزه نتپك بهترين فيلم آسيايي برلين را برده بود و انتظار مي‌رود حضوري درخشان در اين دوره داشته باشد.

حقيقي درباره همكاري با شركت آلماني پخش‌كننده اژدها وارد مي‌شود! به اسكرين ديلي گفت: «از اين اتفاق خوشحال و ذوق‌زده‌ام. حتي يك نگاه كوتاه به كاتالوگ مچ فكتوري نشان مي‌دهد آنها هميشه به‌روز، شجاع و به‌شدت كاربلد بوده‌اند.»ميشاييل وبر مديرعامل مچ‌فكتوري هم درباره پخش بين‌المللي يكي از 18فيلم حاضر در بخش مسابقه برليناله گفت: «ما درگير داستان جذاب و خيال‌انگيز فيلم شده‌ايم و خوشحاليم كه مي‌توانيم با يكي از چهره‌هاي مهم سينماي امروز ايران همكاري كنيم.»

اژدها وارد مي‌شود! پيش از نمايش در برلين، در بخش مسابقه سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر روي پرده مي‌رود و يكي از 25فيلم حاضر در بخش سوداي سيمرغ است. جشنواره برلين 22بهمن با نمايش «درود بر سزار!» جوئل و ايتن كوئن آغاز مي‌شود و رياست هيأت داوران بخش مسابقه رسمي را مريل استريپ بازيگر سرشناس آمريكايي بر عهده دارد.

کد خبر 323258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha