همشهری آنلاین: یک فروند پهپاد شناسایی تاکتیکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴، با پرواز بر فراز ناو هواپیمابر ائتلاف آن را شناسایی کرد.

ناو هواپیمابر

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم سید محمود موسوی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در این رصد پهباد نیروی دریایی ارتش توانست علاوه بر تصویربرداری دقیق از سامانه های نصب شده در ناو یادشده نسبت به ارسال همزمان این تصویر به پست فرماندهی این رزمایش اقدام کند.

سخنگوی رزمایش «ولایت 94» ادامه داد: این نوع پهپاد ها ضمن دقت و سرعت بالا در شناسایی و رصد یگان های شناور، از توانمندی لازم به منظور انهدام اهداف مورد نظر در شرایط لازم برخوردار هستند.

وی در ادامه با تاکید بر هوشیاری یگان های شناور سطحی٬ زیر سطحی و پروازی نیروی دریایی در زمینه شناسایی انواع شناورها٬ افزود: یک فروند زیر دریایی کلاس غدیر این نیرو، مسئولیت شناسایی و تصویر برداری از ناو هواپیما بر ائتلاف را با نزدیک ترین فاصله ممکن به ناو مذکور با موفقیت به انجام رساند.

امیر دریادار دوم موسوی توضیح داد: زیردریایی غدیر با دارا بودن سامانه های راداری کشف و شناسایی پیشرفته قادر است با رعایت اختفای کامل تا کمترین فاصله ممکن به اهداف مورد نظر نزدیک و بدون هیچگونه احتمال تهدید و آسیب دیدگی ماموریت خود را در سلامت کامل انجام دهد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 که روز چهارشنبه هفتم بهمن درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شده است تا روز دوشنبه دوازدهم بهمن ادامه خواهد یافت.

هدف این رزمایش نشان دادن توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت درعرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان اعلام شده است.

کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و پدیده شوم دزدان دریایی، همچنین کمک به تقویت امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و نا امنی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش است.

کد خبر 323225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha