لیلا خاکسار: آخرین مهلت دریافت کارت ملی پایان آذر ماه سال 1386اعلام شد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن اعلام این مطلب گفت: نزدیک به 5 سال است که سازمان ثبت احوال از هموطنان بالای 15 سال درخواست دارد برای دریافت کارت شناسایی ملی اقدام کنند و براساس توافقات صورت گرفته قرار بود از نیمه دوم سال جاری برای احراز هویت مشتریان بانک‌ها صرفاً کارت شناسایی ملی استفاده شود.

سید محمدرضا آیت اللهی افزود: این مهلت تا پایان آذر ماه تمدید شده و از هموطنانی که تاکنون تقاضای خود را ارائه نکرده اند انتظار می رود این امر را به روزهای پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند و در اسرع وقت با مراجعه به مراکز پستی برای دریافت کارت شناسایی خود و اعضای خانواده بالای 15 سال اقدام کنند.

وی افزود در تهران بیش از 120 پیشخوان پستی دایر و علاوه بر اخذ درخواست کارت ملی، کارت‌های صادره را به در منازل شهروندان تحویل می‌دهند.

آیت اللهی همچنین در ارتباط با آمار دقیق افرادی که کارت دریافت کرده و نکرده‌اند گفت: تاکنون حدود 43 میلیون و 500 هزار نفر از شهروندان تقاضای کارت ملی خود را به روش‌های مختلف ازجمله دفاتر پستی و ادارات ثبت احوال تسلیم کرده‌اند که  برای حدود 42 میلیون و 500 هزار نفر کارت صادر شده و پیش بینی می شود حدود 6 میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت در داخل کشور باقی مانده باشد که امیدواریم طی ماه‌های آینده تقاضای آنان دریافت و کارت صادر و تحویل شود. 

کد خبر 32313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز