همشهری آنلاین: تمام تابلوهای دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق سراسر کشور متحدالشکل شده و دستگاه‌های کارت خوان (POS) در آنها نصب می‌شود.

سید علیرضا میرشریفی معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به تعدد دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و گستره آنها در سراسر کشور، مدتی است ساماندهی تابلوهای این دفاتر با دریافت نظرات کانون سردفتران و دفتریاران و همچنین مذاکرات لازم با شهرداری تهران در دستور کار سازمان ثبت قرار گرفته و در حال انجام است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این اقدام تا پایان سال جاری با همکاری شهرداری تهران و دیگر دستگاههای متولی در سراسر کشور اجرایی و عملیاتی می شود افزود: این اقدام ضمن اینکه از سوء استفاده برخی عناصر فرصت طلب که با نام دفاتر رسمی اقدام به برخی فعالیت های غیر قانونی نموده و از حسن اعتماد مردم سوء استفاده می کنند جلوگیری می‌کند، به زیبا سازی شهرها نیز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته در راستای بهبود روشها در حوزه امور اسناد، از استقرار دستگاه‌های کارت خوان(POS) با همکاری بانک ملی ایران در کلیه دفاتر اسناد رسمی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: استقرار این دستگاه‌ها در دفاتر اسناد رسمی، ضمن گسترش و تعمیق فرهنگ استفاده از پول الکترونیک، از مبادله وجوه نقد در این دفاتر که زمینه بروز پاره ای از تخلفات را فراهم می‌آورد جلوگیری می‌کند.

میرشریفی افزود: این اقدام با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان ثبت اسناد و نمایندگان کانون سردفتران و دفتریاران و مذاکراتی با نمایندگان شبکه بانکی در حال طی مراحل پایانی است که پس از اجرای آزمایشی آن در یکی از دفاتر اسناد رسمی تهران و رفع ایرادات احتمالی، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر 33566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز