مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، بیش از 18هزار نفر از 32 هزار تاکسی‌دار، در طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده ثبت‌نام کردند.

صادقی مجد، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» ایسنا افزود: 277 شهر در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص طرح بیمه رانندگان تاکسی که به مجلس ارائه شده است نیز گفت: هنوز این پیشنهاد در دستور کار کمیسیون‌ها قرار نگرفته و آنچه که دولت به وزارت رفاه و تامین اجتماعی تکلیف کرده، به نتایج قطعی نرسیده است و منابع سهم کارفرما برای دولت مشخص نیست.

صادقی مجد ادامه داد: اتحادیه، صندوق بیمه رانندگان تاکسی را به عنوان کارفرما می‌پذیرد؛ چرا که دولت نمی‌تواند به عنوان کارفرما، منابع بودجه دولتی در نظر بگیرد.

وی اعتبار لازم برای صندوق بیمه رانندگان و بازنشستگی آنها را ظرف یک سال 425 میلیارد تومان و در مدت هفت سال 785 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در ادامه با اشاره به طرح کارت هوشمند سوخت گفت: از سوی وزارت نفت و یا سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در مورد همکاری تاکسیرانی با طرح کارت هوشمند و یا احتمال دو نرخی شدن سوخت هماهنگی صورت نگرفته است.

وی افزود: البته نظرات کارشناسی و پیشنهادات اتحادیه به مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

صادقی مجد تاکید کرد که اگر سهمیه روزانه تاکسیها در جریان دو نرخی شدن قیمت سوخت کمتر از 30 لیتر تعیین شود، این امر بر جابجایی مسافران تأثیر خواهد گذاشت.

وی با اعلام این که اعتبارات تاکسیرانی در قالب تبصره 13 قانون بودجه امسال هنوز در اختیار قرار نگرفته است، به ایسنا گفت: یکصد میلیارد ریال منابع دولتی است که برای خروج خودروهای فرسوده در نظر گرفته و باید برای سود تسهیلات آن دولت یارانه در اختیار بانک عامل قرار دهد.

به گفته صادقی مجد، هم اکنون تفاهمنامه‌ای بین سازمان شهرداریها و بانک عامل امضا شده که به نظر می‌رسد بانک ملت به عنوان بانک عامل، منتظر اقدام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی با بیان این که این تفاهمنامه باید به امضای وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد تا منابع واریز شود، اظهار امیدواری کرد که این اعتبار تا پایان شهریور ماه واریز شود.

کد خبر 3231

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز