دانش‌آموزانی که به دلایل موجه یا غیرموجه تاکنون موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند، باید در مدارس ثبت‌نام شوند و در صورتی که مدرسه از ثبت‌نام دانش‌آموز سر باز زند، متخلف محسوب شده و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: تقریبا همه 14 میلیون و 200 هزار دانش‌آموزی که امسال باید راهی مدارس می‌شدند در مدارس ثبت‌نام شده‌اند و تنها درصد اندکی از آنها به دلایلی مانند بیماری یا مسافرت‌های خارج از کشور، تاکنون موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند.

عباس رهی درباره شرایط لازم دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدرسه گفت: طبق دستورالعمل ثبت نام مدارس که 18اردیبهشت ماه امسال به همه واحدهای آموزشی ابلاغ شد، دانش‌آموزان میان پایه در مدارس دولتی و غیردولتی، بدون نیاز به حضور اولیا باید در مدارس ثبت‌نام شوند و تنها شرط ثبت نام در مدارس دولتی رعایت محدوده جغرافیایی با توجه به تراکم جمعیت و مدارس همجوار است.

وی با تاکید بر این که انجام آزمون، مصاحبه یا تعیین شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی تخلف است، عنوان کرد: فرزندان فرهنگیان‌، ایثارگران و شهدا از شرط محدودیت جغرافیایی در ثبت نام مستثنی هستند.

رهی در ادامه با بیان این که کارکنان دولت می‌توانند فرزندان خود را در جوار محل کار خود ثبت نام کنند، ادامه داد: مدارسی که در مرز2منطقه آموزش و پرورش قرار دارند، باید برای رفع مشکل اولویت ثبت‌نام به سازمان آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان از مردم تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از دستورالعمل ثبت‌نام مدارس، اعم از اخذ شهریه اضافی یا ثبت‌نام نشدن فرزندانشان حتی با داشتن شرایط لازم با شماره تلفن شبانه روزی 82282225 و شماره‌های 88800215، 82282238 یا در صورت نیاز با دورنگار 88805528 تماس حاصل کنند.

کد خبر 32305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز