مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

۴ماه از شروع به‌کار کمپین ملی شهری ایران می‌­گذرد، کمپینی که نظرات و پیشنهادهای شهروندان ایرانی را برای بهبود شهرهایشان جمع‌­آوری کرده تا با ارائه تصویری از شهر دلخواه ایرانیان به سومین کنفرانس سازمان ملل متحد در زمینه مسکن و توسعه شهری پایدار (هبیتات۳) به تدوین دستور کار جدید شهری کمک کند.

رئيس برنامه اسكان بشر ملل متحد در ايران در اين‌باره به همشهري گفت: تاكنون نظرات و ايده‌هاي متعددي از نقاط مختلف كشور براي اين كمپين ارسال شده است. در اين بين علاوه بر شهروندان شهرهاي كوچك و متوسط، شهروندان كلانشهرها نيز مشاركت خوبي در فرايند ترسيم شهر دلخواه ايرانيان داشته‌اند. سيامك مقدم با اشاره به حضور شهروندان كلانشهرهاي كشور گفت: نظرات و پيشنهادهايي كه از اصفهان، تهران، شيراز، كرمانشاه، مشهد، همدان و... ارسال شده، از يك سو بيانگر نوع نگاه مردمان به شهرهايشان بوده و از سوي ديگر بازگو‌كننده مشكلات و مسائل كلانشهرها هستند.

به گفته وي اطلاعات جمع‌آوري شده در دبيرخانه كمپين ملي شهري ايران حاوي نكات مهمي است. مقدم گفت: اصفهاني­‌ها از حفظ هويت تاريخي گفتند و زاينده‌­رود و لزوم توجه به محيط‌زيست پرندگان آن، شيرازي‌ها از فضاي بازي كودكان گفتند و نياز به مسيرهاي پياده و دوچرخه، تهراني‌ها از كاهش آلودگي، ايجاد نظم، افزايش احساس تعلق و احياي منابع آبي، مشهدي‌ها ازبرنامه‌هاي فرهنگي- تفريحي براي سالمندان گفتند و باغ ملك‌آباد و نياز به افزايش فضاهاي سبز، همداني­‌ها از ايجاد فضاهاي اجتماعي و شهروندان كرمانشاه نيز از ارتقاي ايمني شهري.

رئيس برنامه اسكان بشر ملل متحد در ادامه افزود: نگاه‌هايي كه حكايت از توجه بيشتر شهروندان كلانشهرها به ارتقاي كيفيت محيط زندگي موجود دارد، نگاه‌هايي كه جانداران را در مركز توجه خود قرار داده و حكايت از فاصله گرفتن شهرهاي ما از انسان و طبيعت دارند.

كمپين ملي شهري ايران حاصل همكاري نزديك برنامه اسكان بشر سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران و كميته ملي اسكان بشر است و براي ارائه تصويري گوياتر از شهر دلخواه ايرانيان از مشاركت همه شهروندان ايراني استقبال مي‌كند. وب ‌­سايت اين كمپين‌به آدرس irhabitat.ir بستر مناسبي براي دريافت نظرات، تجربيات، پيشنهاد‌ها و اطلاعات مردم ايران از مسائل شهرهايشان و نيز ارائه راهكار و ايده براي بهبود هرچه بيشتر آنها فراهم كرده است. علاقه‌مندان به آينده شهري بهتر مي‌توانند ايده‌هاي خود را درقالب متن، تصوير‌سازي‌، عكس و فيلم از طريق اين وب‌سايت به كمپين ملي شهري ايران ارسال كنند. اين كمپين از ايده‌هاي برتر تقدير كرده و آنها را به كنفرانس جهاني هبيتات 3در اكتبر سال2016 ارسال خواهد كرد.

کد خبر 323044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha