سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

خواهرزاده جنایتکار که به خونخواهی قتل دایی‌اش، مادر و پسری را به قتل رسانده و زن جوانی را مجروح کرده بود، پس از ۳ سال فرار دستگیر شد.

7سال پيش مردي در شهرستان كازرون به ضرب گلوله به قتل رسيد و از همان زمان تحقيقات پليس براي كشف راز اين جنايت شروع شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه عاملان جنايت 2مرد هستند كه با هم نسبت خويشاوندي دارند و بر سر اختلاف با مقتول دست به قتل او زده و پس از جنايت متواري شده‌اند.

درحالي‌كه پليس سرگرم تحقيق در اين پرونده بود، هيچ‌كس خبر نداشت كه خواهرزاده مقتول به خونخواهي دايي‌اش جست‌وجو براي يافتن قاتلان را شروع كرده است.مدتي از اين جنايت گذشته بود تا اينكه در همان سال، جنايتي هولناك اين بار در آپارتماني در يكي از محله‌هاي شيراز رخ داد.

مأموران وقتي به محل حادثه رسيدند با جسد غرق خون مردي جوان و مادرش روبه‌رو شدند. اين در حالي بود كه زني جوان به نام نسترن نيز در اين خانه هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده بود. در جريان بررسي‌هاي تخصصي مشخص شد كه نسترن نامزد يكي از همان مرداني بود كه در شهرستان كازرون دست به جنايت مسلحانه زده بودند. از سوي ديگر مشخص شد مادر و پسري كه در آپارتمانشان به قتل رسيده بودند نيز از آشنايان همان قاتلان فراري بودند. بنابراين فرضيه اينكه اين جنايت به خونخواهي از قتل مرد جوان در كازرون رخ داده است، مدنظر قرار گرفت.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه عامل اصلي جنايت، خواهرزاده همان مردي بوده كه در كازرون به قتل رسيده است. او با همدستي 2نفر ديگر اين جنايت را رقم زده و پس از آن از شيراز گريخته بود. تحقيقات براي دستگيري اين مرد و همدستانش ادامه داشت اما هر بار كه پليس موفق به شناسايي مخفيگاه آنها مي‌شد، متهمان پيش از دستگيري فرار مي‌كردند. با گذشت سال‌ها از اين ماجرا، سرانجام سرنخ‌هايي در اختيار پليس قرار گرفت كه نشان مي‌داد يكي از عاملان جنايت با هويت جعلي آپارتماني در بندرعباس اجاره كرده و در آنجا زندگي مي‌كند. محل اختفاي وي شناسايي شد و تيمي از كارآگاهان با محاصره اين محل، متهم را در يك عمليات ضربتي دستگير كردند. با دستگيري اين مرد، 2همدست او نيز دستگير شدند و در بازجويي‌‌ها به جنايت در شيراز اعتراف كردند.

در اين ميان متهم اصلي پرونده گفت: وقتي دايي‌ام به قتل رسيد، همه جا را به‌دنبال قاتلانش گشتم تا اينكه پس از مدتي متوجه شدم كه نامزد يكي از قاتلان در شيراز و نزد خانواده‌اي زندگي‌ مي‌كند كه از آشنايان قاتلان هستند. ابتدا يك قبضه كلاش تهيه كردم و ماجرا را با دو نفر از بستگانم در ميان گذاشتم. پس از آن هر سه نفر راهي آپارتمان مورد نظر شديم. ابتدا قربانيان را شكنجه كرديم تا نشاني مخفيگاه قاتلان دايي‌ام را به‌دست آوريم اما وقتي اطلاعاتي به‌دست نياورديم براي انتقام‌جويي، به آنها شليك كرديم و پا به فرار گذاشتيم. بعدها متوجه شديم كه در اين تيراندازي زن ميانسال و پسرش جان باختند اما زن جوان كه عروس يكي از قاتلان دايي‌ام بود، جان سالم به در برده بود.

عامل جنايت ادامه داد: پس از اين ماجرا از شيراز گريختيم و مدتي در شهرهاي گناوه، بوشهر، كرج و هشتگرد مخفي شديم. از آنجا كه مي‌دانستم اگر دستگير شويم، مجازاتمان مرگ است، به قاچاق مواد‌مخدر روي آورديم تا خرج زندگي‌مان را تأمين كنيم. ما در اين سال‌ها بارها مخفيگاهمان را تغيير داديم تا گرفتار پليس نشويم تا اينكه در نهايت دستگير شديم. به گفته سردار گودرزي، رئيس پليس استان فارس، پس از اعتراف عاملان جنايت براي آنها قرار قانوني صادر شد و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 323010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha