مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

روز گذشته تذکر نماینده مشهد به وزیر بهداشت درخصوص نگه‌داشتن جسدی در بیمارستان دانشگاه آزاد در مشهد به‌دلیل تسویه نشدن هزینه‌ها در صحن مجلس قرائت شد.

بیمارستان

اين موضوع مربوط به خانمي است كه به‌دليل مشكلات مالي در يك كوره‌پزخانه در منطقه‌اي در اطراف مشهد كار مي‌كرده و در‌‌ همان محل نيز به تنهايي زندگي مي‌كرده است. وقتي حال اين خانم به هم مي‌خورد، افرادي كه در آنجا بوده‌اند، اورژانس را خبر مي‌كنند و اين فرد را به بيمارستان امدادي در مشهد مي‌برند كه معمولا براي موارد اورژانسي به آنجا مراجعه مي‌شود، ولي اين بيمارستان از پذيرش وي خودداري مي‌كند و مي‌گويد كه بيمار حالش بسيار نامساعد است و بايد به بيمارستان ديگري برود.

همراهان بيمار تصميم مي‌گيرند كه وي را به بيمارستان هاشمي‌نژاد كه معمولا خود فرد به آنجا مراجعه مي‌كرده؛ ببرند، اما درحالي‌كه خود بيمار بيهوش بوده است، طبق تصميم مسئولان اورژانس به هر دليلي فرد به بيمارستان خيريه‌اي در مشهد كه تحت مديريت دانشگاه آزاد است؛ برده مي‌شود و در آنجا بستري مي‌شود. در روزهاي بعد تلفني از دختر بيمار به‌دست مي‌آيد و طي تماس و گفت‌وگويي كه مسئولان بيمارستان با اين فرد برقرار مي‌كنند، وي به بيمارستان مي‌رود و اعلام مي‌كند كه هم خودش و هم مادرش همانطور كه متصديان بيمارستان در روز اول در دفترچه بيمه درماني وي ديده‌اند، تحت پوشش بيمه كميته امداد هستند.دختر بيمار وقتي مادرش را در بخش‌‌ آي‌سي‌يو مي‌بيند كه هنوز در كماست از مسئولان بيمارستان تقاضا مي‌كند كه مادرش را به بيمارستان دولتي ديگري انتقال دهند، ولي پزشكان بيمارستان با اين انتقال موافقت نمي‌كنند و اعلام مي‌كنند كه حال بيمار نامساعد است و درصورت جدا كردن دستگاه‌ها از وي امكان فوت او وجود دارد و بنابراين وي را تا ۲۸ روز در بيمارستان نگه مي‌دارند.

بعد از ۲۸ روز كه بيمار در آي‌سي‌يو بوده؛ دختر بيمار مراجعه مي‌كند و مجددا تقاضا مي‌كند كه مادرش را به بيمارستان دولتي منتقل كنند، مسئولان بيمارستان در جواب اين فرد اعلام مي‌كنند كه بايد ۲۸ ميليون تومان هزينه بيمارستان را پرداخت كنيد تا اين فرد را مرخص كنيم.اين فرد بعد از اعلام اين موضوع براي تهيه پول و نامه گرفتن از استانداري و نماينده مجلس و غيره اقدام مي‌كند و تقريبا اين فعاليت‌ها حدود ۱۵روز طول مي‌كشد و اين در حالي بوده است كه هزينه‌هاي بيمارستان در اين مدت كنتور مي‌انداخته است.در ‌‌نهايت وقتي اين فرد با كمك خيريه‌ها، كميته امداد و نهاد‌هاي ديگر ۱۸ميليون پول تهيه كرده بوده به بيمارستان مي‌رود و متوجه مي‌شود كه مادرش فوت كرده و مسئولان بيمارستان مي‌گويند كه جسد را نمي‌دهيم تا حدود ۴۰ميليون تومان هزينه‌هاي بيمارستان را طي اين مدت پرداخت كنيد.

نماينده مردم مشهد در مجلس گفت كه در حال حاضر ۱۸ميليون از حدود ۴۰‌ميليون تومان هزينه‌هاي بيمارستان پرداخت شده، ولي به‌رغم اين مسائل نامه رئيس بيمارستان و امضاي وي وجود دارد كه دستور داده تا مابقي هزينه‌ها پرداخت نشود يا سندي براي ضمانت پرداخت هزينه‌ها گرو گذاشته نشود؛ جسد را به خانواده‌اش تحويل ندهند اين در حالي است كه خانواده متوفي بسيار نگران آبروي خود هستند و تقاضاي تحويل جنازه را كرده‌اند. نصرالله پ‍ژمانفر با اشاره به نامه نگاري تعدادي از مسئولان استان خراسان‌رضوي و نمايندگان مجلس با مدير بيمارستان مذكور جهت تحويل جسد، تصريح كرد: رئيس بيمارستان در پاسخ كتبا نوشته كه اگر رئيس‌جمهور هم نامه بنويسد جسد تحويل داده نمي‌شود! نماينده مردم مشهد افزود: مسئولان بيمارستان سند ملك و يا منزل مسكوني مي‌خواهند تا جسد تحويل شود و بعد از تحويل جسد با دادن پول سندها عودت داده شود.

  • گروكشي غيرقانوني

موسي قرباني معاون سابق ديوان عدالت‌اداري: گرو گرفتن جنازه براي دريافت مطالبات بيمارستان خلاف قانون است. اگر بيمارستان طلبي دارد بايد از طريق قانوني پيگيري كند ولي نمي‌تواند جنازه را گرو نگه دارد. از نگاه شرع حرمت جنازه مسلمان مثل حرمت مسلمان زنده است و اين كار حرمت‌شكني است.

  • هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي:

اكبر هاشمي رفسنجاني، سيدحسن خميني، عبدالله جاسبي، محمد محمديان، محمد فرهادي، سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، فريدون عزيزي، فرهاد دانشجو، بهمن يزدي صمدي

  • هيأت امناي كميته امداد:

محسن كازروني، پرويز فتاح، حسين انواري، مرضيه وحيد دستجردي، حميدرضا ترقي، سيدمرتضي بختياري، سيدمنصور برقعي

کد خبر 322903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha