همشهری آنلاین: بهترین اکشن تاریخ سینما؛ عنوانی است که برخی به فیلم آپوکالیستی جورج میلر یعنی مدمکس: جاده خشم اطلاق کرده‌اند.

مدمکس: جاده خشم/ ساخته جورج میلر/محصول ۲۰۱۵

فيلمي كه در اسكار 88 در ده رشته نامزد دريافت جايزه اسكار شده است. در اين فيلم تام هاردي در نقش مدمكس و چارليز ترون در نقش فيوروسا ظاهر شده‌اند. تريلر مدمكس ذاتا ساختاري در ژانر آپوكاليستي و آخرالزماني دارد.

این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های مکس دیوانه به شمار می‌آید. داستان آن دربارهٔ مکس روکاتانسکی (تام هاردی) که به نیروهای ایمپریتر فیوروسا (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا طی تعقیب و گریزهای متوالی جاده‌ای از دست رهبر شروری به نام ایمورتان جو (هیو کیز-برن) و نیروهایش فرار کنند. نیکولاس هولت، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو، زو کراویتز، ابی لی کرشاو و کورتنی ایتون از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

پیش‌تولید جادهٔ خشم از سال ۱۹۹۷ آغاز شده بود و سال‌ها در همین مرحله باقی مانده بود. در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ تلاش‌هایی برای شروع فیلمبرداری آن صورت گرفت، اما به خاطرحملات ۱۱ سپتامبر و جنگ عراق به تعویق افتاد. مل گیبسون که قرار بود نقش خود در فیلم‌های قبلی را تکرار کند، پس از لغو تولید فیلم از پروژه کنار کشید. در سال ۲۰۰۷ و بعد از ساختخوش‌قدم میلر تصمیم گرفت تا تلاشش برای تهیهٔ فیلم را دوباره آغاز کند. میلر برای مدت کوتاهی تصمیم گرفته بود تا فیلم را به صورت انیمیشن بسازد، اما بعد نظرش را عوض کرد. در سال ۲۰۰۹، میلر اعلام کرد فیلمبرداری اوایل سال ۲۰۱۱ آغاز خواهد شد. تام هاردی در ژوئن ۲۰۱۰ به عنوان بازیگر نقش مکس انتخاب شد. شروع تولید چند بار دیگر نیز به تعویق افتاد تا این که نهایتاً در ژوئیه ۲۰۱۲ شروع شد. فیلمبرداری در دسامبر ۲۰۱۲ به پایان رسید؛ فیلمبرداری‌های اضافی در نوامبر ۲۰۱۳ انجام پذیرفت.

فرش قرمز اکران جهانی فیلم در ۷ مهٔ ۲۰۱۵ در تئاتر چینی تی‌سی‌ال برگزار شد. در ۱۴ مهٔ این فیلم به صورت دوبعدی، سه‌بعدی، سه‌بعدی آی‌مکس و ۴دی‌اکس اکران جهانی شد. همچنین در بخش خارج از مسابقهٔ جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. جادهٔ خشم با تحسین قابل توجه منتقدین مواجه شد و برخی آن را یکی از بهترین فیلم‌های اکشن ساخته شده در تاریخ سینما خواندند. این فیلم در مجموع ۳۷۴ میلیون دلار فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم در سری مکس دیوانه تبدیل کرد.

کد خبر 322884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha