همشهری آنلاین: سازمان توسعه تجارت به انتشار مطلبی با عنوان «مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت» واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

آمریکا - ایران

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت اعلام كرد: مطلب مذکور که از مخالفت آمریکا با الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت حکایت دارد، متنی است که 6 ماه قبل تدوین شده و سمت‌وسوی مضامین و تیتر آن مطلب با توجه به تحولات اخیر در روابط ایران و جهان و لغو تحریم‌های بین‌المللی نادرست است.

بر اساس این گزارش، موفقیت ایران در به نتیجه رساندن مذاکرات با قدرت‌های جهانی، احقاق حقوق خود و رفع تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بر بسیاری از جریانات و معادلات جهانی تاثیر گذاشته و آن معادلات را به نفع ایران تغییر داده است؛ این موضوع در مصادیقی مانند پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز تسری یافته و کشورهای صاحب نفوذ را با ایران همراه کرده است.

این در حالی است که كشور ايالات متحده آمریکا به‌عنوان يكي از 164 عضو سازمان تجارت جهاني، تنها داراي يك رأي برابر با ساير اعضاي این سازمان بوده و در گذشته با استفاده از فضاي به‌وجود آمده ناشي از تحريم‌هاي ناعادلانه، با سياست يكجانبه‌گرايي خود مانع ايجاد اجماع براي تشكيل گروه كاري الحاق ايران به آن سازمان بوده است.

از همین رو با توجه به شرايط جديد بين‌المللي پس از اجرايي‌شدن برجام و لغو تحريم‌هاي ظالمانه، بسياري از كشورهاي موثر عضو سازمان جهاني تجارت در ماه‌هاي اخير حمايت خود را در جهت تسريع فرايند الحاق ايران به آن سازمان ابراز کرده‌اند كه انتظار می‌رود اجماع لازم در اين زمينه فراهم شود.

سازمان توسعه تجارت ضمن ابراز ناخرسندي از انتشار ديرهنگام مطلب مذكور و انتخاب تيتر نامناسب آن، از تمامي فعالان رسانه‌اي درخواست دارد خدمتگزاران ملت را در پيشبرد هرچه بهتر سياست برون‌گرايي اقتصادي به‌عنوان يكي از اركان اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري كه يكي از وجوه مهم آن عضويت در سازمان‌هاي موثر بين‌المللي است، بيش از پيش ياري نمايند.

کد خبر 322730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha