همشهری آنلاین: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ساعاتی پیش برای سفری ۳ روزه از هند وارد «چندیگر» در ایالت پنجاب شد و از سوی «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور در پارک صخره ای این شهر مورد استقبال قرار گرفت.

استقبال مودی از اولاند | آغاز گفت وگو های تجاری هند و فرانسه

به گزارش ایرنا،شرکت در نشست تجاری و اقتصادی با حضور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور نخستین برنامه رئیس جمهوری فرانسه بعد از دیدار با ناندرا مودی نخست وزیر هند بود.

گفت وگو در باره روابط دفاعی ،مبارزه با تروریسم ،شهرهای هوشمند و انرژی تجدید پذیر از جمله محورهای گفت وگو «اولاند» و «نارندرا مودی » عنوان شده است .

رییس جمهوری فرانسه بعد از ظهر امروز بعد از شرکت در نشست تجاری و اقتصادی ، چندیگر را به سوی دهلی نو پایتخت هند ترک می کند.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری فرانسه قرار است روز دوشنبه در «حیدرآباد هاوس» در دهلی نو برگزار شود.

«نارندرا مودی » نخست وزیر هند و « فرانسوا اولاند » رئیس جمهوری فرانسه قرار است فردا چندین توافقنامه تجاری ،شهرهای هوشمند و انرژی تجدید پذیر امضا کنند.

نخست وزیر هند در صفحه شخصی خود در توئیتر با استقبال از سفر رئیس جمهوری فرانسه به هند نوشت:من افتخار می کنم که «اولاند» به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری شرکت می کند.

اولاند پیش از ورود به هند درگفت و گو با خبرگزاری پی تی آی هند گفت که قرارداد فروش 36 فروند جت جنگنده رافائل به هند دراین سفر امضا نمی شود.

وی افزود:توافق در باره نکات فنی قرارداد بدون شک زمان می برد، اما در مسیر درست قرار داریم .

انتظار می رفت در سفر رئیس جمهوری فرانسه به دهلی به عنوان مهمان ویژه قرارداد فروش رافائل به هند امضا شود.

وزارت دفاع هند ابتدا قصد خرید 126 فروند جنگنده رافائل به ارزش 12 میلیارد دلار را داشت ،اما درسال 2015 که دو طرف نتوانستند در زمینه قیمت ومونتاژ محلی آن به توافق برسند ،درخواست خود را به 36 فروند کاهش داد. در قرار داد جدید که دو طرف در حال نهایی کردن آن هستند، جنگنده ها به صورت مونتاژ به هند ارسال می شود.

فرانسوا اولاند مهمان اصلی جشن های روز ملی هند است که روز سه شنبه در سراسر این کشور برگزار می شود.

فرانسوا اولان پنجمین رئیس جمهوری فرانسه است که در مراسم روز جمهوری هند شرکت می کند.

روز جمهوری هند یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک درسال 1950 و استقلال این کشور از انگلیس است که همه ساله به عنوان یکی ازتعطیلات مهم درسراسر کشور جشن گرفته می شود.

رئیس جمهوری فرانسه بعد از شرکت در مراسم روز جمهوری سه شنبه به سفر سه روزه خود به هند پایان می دهد.

کد خبر 322727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha