همشهری آنلاین: گروه تروریستی تکفیری داعش روز جمعه مسئولیت بمب گذاری در حومه قاهره را که به کشته شدن ۹ نفر منجر شد، بر عهده گرفت.

 داعش مسئولیت بمب گذاری در مصر را بر عهده گرفت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، داعش در بیانیه ای که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که عامل حمله بمب گذاری روز پنجشنبه در منطقه جیزه نزدیک اهرام باستانی مصر بوده است.

این گروه تروریستی همچنین اعلام کرد که در حمله روز گذشته 9 نفر از جمله 6 پلیس مصری کشته شدند.

گروه های افراط گرا از زمان خلع «محمد مرسی» رئیس جمهوری سابق مصر از قدرت، حملات خود را به نظامیان و نیروهای امنیتی این کشور تشدید کرده اند. تاکنون بر اثر این حملات صدها نفر کشته شده اند.

شاخه گروه تروریستی داعش در مصر در منطقه سینا مستقر است و عبدالفتاح السیسی آن را به عنوان تهدید وجودی پیش روی کشورش توصیف کرده است.

مقام های مصری در آستانه پنجمین سالگرد قیام مردمی این کشور تدابیر امنیتی را تشدید کرده اند. در نتیجه این خیزش حکومت 30 ساله حسنی مبارک سرنگون شد.

خبرگزاری صدا و سیما نيز د رگزارشي به نقل از خبرگزاری رویترز از قاهره اعلام كرد:وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بمب که 10 زخمی نیز بر جا گذاشت پس از رسیدن مأموران پلیس به ساختمانی که گزارش شده بود چند مظنون در آنجا هستند، منفجر شد.

وزارت کشور مصر افزود، ساختمان بمب گذاری شده بود و بمب زمانی منفجر شد که مأموران پلیس قصد داشتند آن را خنثی کنند.

در تحولی دیگر، تلویزیون الجزیره مباشر گزارش داد، داعش اعلام کرد این گروه مسئولیت حمله و انفجار در استان الجیزه مصر را برعهده می گیرد.

کد خبر 322412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha