همزمان با اعلام آمار رشد گردشگری جهان از سوی سازمان جهانی جهانگردی، رشد گردشگری ایران در دوران پساتحریم پس از تصویب برجام و رفع تحریم‌ها مورد تأیید آن سازمان و رسانه‌های جهانی قرار گرفت.

گردشگری

 همين ديروز نشريه گاردين چاپ انگلستان در گزارشي كه ايسنا آن‌را بازنشر كرد، اعلام كرد كه با نهايي‌شدن برجام و فراهم‌شدن زمينه براي افزايش سفر گردشگران خارجي به ايران، مجريان تور در كشورهاي مختلف با خيال آسوده‌تري به ارائه بسته‌هاي پيشنهادي گردشگري متنوع به مقصد ايران مي‌پردازند.

اين گزارش كه با عنوان «سال 2016 كجا برويم؟» منتشر شده است، به معرفي بهترين انتخاب‌هاي گرشگري در سال‌جاري ميلادي از سواحل مرجاني استراليا تا آفريقاي جنوبي و اسكاتلند پرداخته و ايران را به‌عنوان يكي از بهترين انتخاب‌ها براي سفر در سال 2016 اعلام كرده و از گردشگران جهان دعوت كرده است كه با سفر به ايران با تاريخ كهن اين سرزمين آشنا شوند.

در بخشي ديگر از اين گزارش هزينه سفر به ايران در برخي بسته‌هاي تورهاي انگليسي به مقصد ايران و كشورهاي اطراف همچون تور مرزهاي وحشي منتشر شده است. پكيج تورهاي مرزهاي وحشي از مقصد انگلستان به ايران كه 16روز سفر در مسير جاده ابريشم و اطراف خزر و عبور از كشورهاي تركمنستان و آذربايجان است، 3295پوند برابر با نزديك به 17ميليون تومان است. يا تورهاي سفر ناشناخته از مقصد انگلستان به ايران كه 14روز و شامل سفر از تبريز تا شيراز است، بيش از 17ميليون تومان معادل 3495پوند هزينه دارد. براساس گزارش گاردين، تورهاي مسافر خيالي كه شامل 2 پكيج تورهاي ماجراجويانه در ايران و روزها و شب‌هاي ايران است نيز به‌مدت 15روز در ايران برگزار مي‌شود و بازديد از شهرهاي تاريخي و كويري ايران را با هزينه‌اي معادل 2100دلار براي گردشگران خارجي از كشور انگلستان به ايران ميسر مي‌كند.

  • گردشگري، تروريسم را ناكام گذاشت

سازمان جهاني جهانگردي اعلام كرده است كه با وجود حملات تروريستي متعدد در سال 2015ميلادي‌، آمار گردشگري بين‌المللي 4/4درصد نسبت به سال گذشته ميلادي رشد كرده است.اين سازمان اعلام كرده است كه با وجود افزايش نگران‌كننده حملات تروريستي در جهان كه بر آمار سفر نيز تأثير گذاشت، تعداد گردشگران خارجي جهان به ركورد يك ميليارد و 180ميليون نفر رسيد.

  • هشدار نسبت به افزايش نرخ خدمات گردشگري در ايران

جداي از گاردين، رسانه‌هاي جهاني ديگر همچون سي‌ان‌ان، بي‌بي‌سي و روزنامه‌هاي مطرح جهان نيز به تبليغ براي سفر به ايران در دوران پساتحريم پرداخته‌اند. انتشار اين گزارش‌ها اما در ايران نگراني‌هايي درخصوص گران‌تر شدن نرخ خدمات گردشگري ايجاد كرده است. همين نگراني موجب شد تا صبح ديروز مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران با بيان اينكه استفاده از خدمات سفر در سبد مايحتاج روزانه مردم مستلزم ارائه قيمت مناسب است، به ايسنا بگويد كه افزايش غيرمعمول بهاي استفاده از خدمات موجب متضررشدن فعالان صنعت گردشگري خواهد شد.

رجبعلي خسروآبادي گفت كه تعيين‌كننده نرخ واقعي در استفاده از خدمات صنعت گردشگري به جز ايام پيك سفر، گردشگران هستند. او همچنين هشدار داد كه ممكن است در ايام پيك سفر تعداد معدودي به‌صورت غيرقانوني اقدام به افزايش بهاي خدمات سفر به گردشگران كنند. خسروآبادي به فعالان صنعت گردشگري گفت كه مراقب باشند ارزش خدمات در ذهن گردشگران با افزايش بي‌رويه قيمت‌ها تنزل نيابد.

کد خبر 322221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha