همشهری آنلاین: تارنمای روزنامه «لا لیبر» بلژیک، فهرستی از مهمترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرد که ایران در صدر آن جای دارد.

به گزارش ايرنا، تارنمای روزنامه فرانسوی زبان «لا لیبر» ، پس از بررسی آرای کارشناسی منتشر شده در نشریات تخصصی گردشگری از جمله «نشنال جئوگرافیک»، «لونلی پلانت» و « افر» فهرستی از مهمترین مقاصد گردشگران در سال 2016 میلادی به دست آمد که ایران در صدر آن قرار دارد.

این فهرست شامل کشورها، شهرها و بخش‌هایی است که در سال جدید میلادی گردشگران آن‌ها را کشف خواهند کرد.

در صدر این فهرست در مورد ایران آمده است: بسیاری از نشریات گردشگری همانند «وورد تراول مارکت گلوبال ترند ریپورت» و «نشنال جئوگرافیک تراولر یو کی» ایران را به عنوان جاذبه گردشگری در سال 2016 میلادی معرفی کرده اند. صنعت گردشگری در واکنش سریع به توافق هسته‌ای که تابستان امسال حاصل شد، ایران را برای سفر پیشنهاد کرد.

در ایران علاوه بر 19 مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، مناطق متعدد دیدنی بازمانده از ایران باستان نیز وجود دارد.

از اهداف گردشگری مقامات ایران، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور از پنج میلیون نفر در سال 2014 میلادی به 20 میلیون نفر در سال 2025 است.

گروه هتلداری فرانسوی «آکورهتل» نخستین هتل زنجیره ای غربی در ایران است که با گشایش دو هتل در نزدیکی فرودگاه بین المللی تهران فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.

موارد بعدی معرفی شده در این فهرست به ترتیب از این قرارند:

-جزیره «هوکایدو» در ژاپن؛ جزیره‌ای با جاذبه های متعدد منابع طبیعی، چشمه‌های آب گرم، آتشفشان ها و پیست‌های اسکی که دسترسی به آن به تازگی و به دلیل احداث خط آهن قطارهای پر سرعت ممکن شده است.

- بوتسوانا؛ کشوری در جنوب آفریقا که 50 سال از استقلال آن می گذرد. این کشور به دلیل مناظر بیابانی و دلتای «اوکاوانگو» که در یونسکو به ثبت رسیده یکی از جاذبه های گردشگری 2016 محسوب می‌شود.

-پارک های ملی آمریکا؛ در حالی که سازمان پارک‌های ملی آمریکا تابستان امسال صدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت، نشریات گردشگری پارک‌های جنوب غرب آمریکا را برای 2016 میلادی پیشنهاد می کنند.

- استرانفورد؛ این شهر در انگلیس شهرت خود را مرهون «ویلیام شکسپیر» شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی است. چهارصدمین سالگرد مرگ شکسپیر، استرافورد را به یکی از مقاصد مهم گردشگری برای علاقه‌مندان به این نویسنده انگلیسی، تبدیل می‌کند.

- منطقه ساحل طلایی در بورگوین؛ نام این منطقه در شرق فرانسه در تابستان امسال در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. نشریات گردشگری بازدید از شهر قرون وسطایی «بون» را در این منطقه توصیه می‌کنند.

کد خبر 318999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha