دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

مسعود مددی یکی از ۱۱فیلمساز اول حاضر در بخش مسابقه نگاه نو سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر است که «گیتا» را برای رقابت با ۱۰فیلم دیگر آماده می‌کند.

سینما

او درباره نخستين تجربه حضور در جشنواره به همشهري مي‌گويد: همه فيلمسازان اين بخش را نمي‌شناسم اما با توجه به شناختي كه از برخي دوستان دارم، اين بخش با شور و هيجان زياد برگزار مي‌شود. اكثر فيلمسازان از جوانان خلاق و فعال هستند و حضور در مهم‌ترين رقابت سينمايي ايران براي همه ما هيجان‌انگيز است. به عقيده مددي، توجه تماشاگران و منتقدان به فيلم‌هاي اول علاوه بر تشويق فيلمسازان براي سينماي ايران هم اميدبخش است و نگاه نو آينده جدي سينماي ايران است. او مي‌افزايد: فيلمسازان اول با ديده شدن آثارشان مشتاق ساختن فيلم‌هاي بعدي هستند و اميدوارم زمينه به‌گونه‌اي نباشد كه تنها به توليد يك فيلم منتهي شود و همه آثار فرصت ديده شدن در اكران عمومي داشته باشند.

مجتبي راعي در پروژه گيتا مشاور كارگردان است و مريلا زارعي، حميدرضا آذرنگ، بهناز جعفري، سارا بهرامي، نادر فلاح و... در آن بازي مي‌كنند. عباس لاجوردي از ديگر فيلمسازان حاضر در بخش نگاه نو جشنواره امسال و «جشن تولد» نخستين تجربه كارگرداني اوست. او درباره حضور در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول به همشهري مي‌گويد: شناختي از ديگر فيلم‌ها ندارم اما با توجه به مشكلاتي كه گروه سازنده جشن تولد در جريان توليد داشت، مي‌دانم ديگران هم براي ساختن آثارشان سختي‌هاي زيادي كشيده‌اند. لاجوردي براي تجربه اول به سوريه رفته و جشن تولد را با موضوع حضور تكفيري‌ها در منطقه ساخته است.

او در اين‌باره مي‌گويد: امسال رقابت فيلم‌ها بسيار جدي خواهد بود، هرچند هر فيلمسازي بنا به ضرورت و علاقه‌ به يك موضوع براي مردم فيلم مي‌سازد. من هم صرفا براي رقابت فيلم نساختم. اين كارگردان كه بيشتر بازيگرانش را هنرمندان سوري تشكيل داده‌اند، با اشاره به لزوم ايجاد يك فضاي مناسب براي رقابت يادآور مي‌شود: ساختن فيلم با توجه به وضعيت حمايت‌ها بسيار سخت شده اما اميدوارم فضاي مناسب براي ادامه فعاليت ايجاد شود.

کد خبر 322052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha