همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: صنعت مد و لباس در کشورمان نیازمند توجه ویژه متولیان امر است تا بتوانیم توسعه جدی در راستای این صنعت داشته باشیم.

به گزارش ايرنا، شهیندخت مولاوردی در اين باره افزود: با وجود اینکه مد و لباس به عنوان یک صنعت مهم و اساسی در کشور است اما هنوز به چشم یک صنعت به این مقوله نگاه نکرده‌ایم و اگر این اتفاق بیفتد مجموعه عوامل و ملزومات خودشان را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: به همین منظور سند راهبردی مد و لباس در کشور در حال تدوین است و کارگروه مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش های جدی در این زمینه داشته است، ولی نیاز داریم که بین فعالیت ها و کارهایی که در حال انجام است یک هماهنگی وجود داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مد و لباس در جامعه ما ساماندهی نشده است، گفت: قانون راهکارهای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف که در سال 84 به تصویب رسید، پس از 10 سال هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه براساس این قانون 26 دستگاه متولی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در کشور هستند، اظهار داشت: همچنین 10 سال از ساماندهی مد و لباس می گذرد اما همچنان دغدغه هایی در این زمینه وجود دارد و فاصله زیادی بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در کشور هست.

وی اضافه کرد: به همین منظور باید به سمتی حرکت کرد که با درس گرفتن از گذشته و با اقدامات جدی، قدم هایی را برای بهبود روند موجود برداریم.

مولاوردی ادامه داد: همچنین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بعد از مطرح شدن موضوع ساماندهی مد و لباس در سال 84اقداماتی انجام داد اما در این زمینه نیز دغدغه هایی وجود دارد که باید موانع تقنینی و اجرایی را از سر راه برداشت.

وی اظهار داشت: یکی از ایرادات به این قانون، بی توجهی به مد به عنوان یک صنعت است که باید در این زمینه بیشتر توجه کرد چرا که مشکلاتی از جمله فقدان بودجه کافی برای پیشبرد اهداف کارگروه مد و لباس، موانع اجرایی و نیاز به اصلاح قانون و توجه به زیرساخت های اقتصادی وجود دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید در کنار توجه به ابعاد اقتصادی به زوایای فرهنگ آن نیز توجه کرد و ما از این موضوع غفلت نکنیم که تغییر در ذائقه پوشش افراد جامعه و پوشاک نامناسب به موازات فرهنگ سازی نیازمند فعال سازی فعالیت های اقتصادی و منطق سودآوری برای تولیدکنندگان این پوشاک است.

کد خبر 321866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha