یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

ناصر قراگزلو: سرمربی فجر پس از بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با همشهری به سئوالات ما پاسخ می‌دهد.

«قبل از بازی هم در مصاحبه با شما گفته‌ بودم تیم‌های من هیچ‌گاه برای دفاع به میدان نمی‌روند. حرفم را در زمین ثابت کردم. فجر در مقابل پرسپولیس هم فوتبالی را به نمایش گذاشت که حتی هواداران دوآتشه پرسپولیس نیز در پایان از حریف‌شان با احترام یاد می‌کردند.»

  •  برخلاف تصور بسیاری روش هجومی مقابل پرسپولیس بازی کردید؟

تیم من نه در مقابل پرسپولیس بلکه در سایر بازی‌هایش نیز تنها با هدف برد به میدان می‌رود. فجر در برابر پرسپولیس با روش 3-4-3 به میدان رفت و حتی در دقایق آخر نیز این سیستم بر بازی ما حاکم بود. نمونه آن تعویض دقایق آخرم بود که یک مهاجم از زمین خارج کردم و یک مهاجم دیگر را جایگزین او کردم.

  •  غلام پیروانی واقعاً چه کار خاصی انجام می‌دهد که بازیکنان جوانش بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارند؟

من به بازیکن شخصیت می‌دهم. باخت‌ها را همیشه به گردن می‌گیرم و خودم را مسئول اشتباهات بازیکن می‌دانم. شخصیت دادن شامل همه چیز می‌شود مثلاً در پاداش دادن‌ها به بازیکن نیمکت‌نشین تیم همان قدر پاداش می‌دهم که بهترین بازیکن ما دریافت کرده است. در یک کلام به بازیکنان تیمم شخصیت می‌دهم و همه آنها را با یک چشم می‌بینم.

  • تساوی در برابر پرسپولیس عادلانه بود؟

همپای آنها حمله کردیم فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود هرچند که در دقایق پایانی می‌توانستیم با ضربه زارع نتیجه را 4 بر 3 به سود خود پایان دهیم.

  •  با این صحبت‌ها مشخص است که از تساوی رضایت دارید؟

 پرسپولیس تیم بزرگی است. تساوی خارج از خانه خصوصاً مقابل خیل عظیم هواداران پرسپولیس برای من واقعاً قابل قبول است.

  •  پرسپولیسی که مقابل فجر مساوی کرد، شخصیت قهرمانی دارد؟

 آنها واقعاً تیم خوبی هستند. با بازیکنانی که این تیم در اختیار دارد و خیل عظیم هوادارانش، پرسپولیس برای هر حریفی مشکل‌ساز خواهد شد. به علاوه آنکه به اعتقاد من پرسپولیس، سپاهان و صباباتری مدعی اصلی قهرمانی در این فصل هستند.

  •  پتانسیل فجر چه اندازه است؟

فکر می‌کنم در پایان فصل در میانه جدول قرار بگیریم.

  •  یعنی به هیچ وجه به رده‌های بالایی جدول فکر نمی‌کنید؟

من آدمی نیستم که با یک مساوی یا برد مغرور شوم و بگویم تیمم قهرمان می‌شود. از بردها خوشحال و از باخت‌ها ناامید نمی‌شوم حتی با یک مشت جوان. در تیم من جدا از بهمن طهماسبی که متولد 1359 است بقیه بازیکنان متولد دهه 60 هستند.

  •  بهترین مقام چند سال اخیر شما کسب رتبه سومی بوده، قادر به تکرار آن مقام هستید؟

 اگر بتوانیم بازیکنان‌مان را مثل ملوان دو، سه سال حفظ کنیم قطعاً‌ قادریم مقام سوم یا حتی بالاتر از آن را نیز به دست بیاوریم. بازیکنی مثل روانخواه را از دست دادیم که بازیکن کلیدی تیم ما محسوب می‌شد در حالی که این بازیکن فعلاً در استقلال بیشتر یک نیمکت‌نشین است.

  •  بعد از آنکه 3 بر یک عقب افتادید، فکر تساوی به ذهن‌تان خطور می‌کرد؟

 هیچ وقت ناامید نمی‌شوم، مگر سال گذشته پرسپولیس دنیزلی 2 بر صفر از ما جلو نبود اما در پایان نتیجه 2 – 2 شد.

  •  بین 2 نیمه چه کار خاصی انجام دادید؟

 به هرحال از لحاظ تاکتیکی مسائلی را به بازیکنان گوشزد کردم. به بازیکنان تیمم گفتم ایمان داشته باشید و حمله کنید، مطمئن باشید نتیجه را تغییر می‌دهید.

  •  برخی تقابل شما با قطبی را مصاف یک مربی سنتی با یک مربی مدرن قلمداد کردند؟

کلاسی برگزار نشده که من در آن حضور نداشته باشم. من مدرک A آسیا را دارم و در کلاس مربیانی چون ونگلوش، مولر و باب هافتون شرکت کردم. باید در چه کلاسی شرکت می‌کردم که نکردم؟ نکته‌ای است که برای خود من نیز جای سئوال دارد. من مربی سنتی نیستم.

  •  بهمن طهماسبی در یکی، دو سال اخیر بیشترین و زیباترین گل‌ها را به پرسپولیس زده، نقش شما در احیای این بازیکن چقدر است؟

باید این سئوال را در وهله اول از خودش بپرسید. من به او نیز مانند سایر بازیکنان شخصیت دادم. بازی بوده که من طهماسبی را در دقیقه 30 از زمین خارج کردم اما من به او اطمینان دارم و به او نیز مانند سایر بازیکنان شخصیت می‌دهم.

  •  مشکل پرسپولس در برابر شما چه بود؟

 فکر می‌کنم آنها حساب خاصی روی مهاجمان و هافبک‌های ما باز نکرده و از کنار آنها به راحتی گذشته بودند. به هرحال ما بازیکنان جوانی مثل خالقی‌فر داشتیم که آنها معادلات پرسپولیس را به هم زدند و طوری بازی کردند که حریف به هیچ وجه تصور ارائه چنین بازی را از جانب آنها نداشت.

  • مشکل تاکتیکی پرسپولیس چه بود؟

 مشکل تاکتیکی خاصی نداشتند اما به اعتقاد من پرسپولیس از دقیقه 80 به بعد از لحاظ بدنی با مشکل مواجه می‌شود، این مسئله در مقابل راه‌آهن و فجر به خوبی مشهود بود.

کد خبر 32178

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز