جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی پیامی از اقدام شهرداری تهران در نصب پیام‌های آموزش‌محور در حوزه سلامت روی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران تقدیر و تشکر کردند.

در پيام رئيس و اعضاي كميسيون بهداشت و درمان و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،‌ اين اقدام شهرداري تهران در جهت بالا بردن سطح فرهنگ عمومي در زمينه تغذيه، سلامت و... اعلام شده و آمده است:« از زحمات شهرداري تهران در نصب بيلبورد و بنرهاي اطلاع‌رساني،قدرداني مي‌كنيم.»

تبليغات محيطي با موضوع «كمپين شهروند سالم در سطح شهر تهران» از 15تا 25دي‌ماه روي بيلبوردها، عرشه پل‌ها و پرتابل‌هاي شهري به‌منظور فرهنگسازي‌ در حوزه سلامت در معرض ديد عموم قرار گرفت. محتواي پيام‌ها در 5موضوع نمك، قند، چربي، سرطان و ايدز با هماهنگي وزارت بهداشت انتخاب و با حضور 80گرافيست، متن و طرح‌هاي آن انتخاب شد. اين پيام‌هاي آموزش‌محور در زمينه سلامت و بهداشت شهروندان در بيش از 400بيلبورد سطح شهر تهران اكران شد.

  • نصب تبليغات محيطي در پايتخت

مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري شهردار تهران با اشاره به نصب تبليغات محيطي با موضوع «سلامت در سطح شهر تهران» گفت: بعد از پروژه نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر كه مورد استقبال افراد زيادي قرار گرفت، تصميم گرفتيم از ظرفيت سازمان زيباسازي براي نصب شعارهاي بهداشتي اقدام كنيم. وي‌ با اشاره به بازخورد فوق‌العاده مثبت نصب اين پيام‌هاي آموزشي گفت: جمع‌بندي‌ها نشان مي‌دهد كه نصب اين پيام‌ها بازخورد بسيار خوبي داشته است.

رئيس كميته ايمني و مديريت بحران شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه طرح كمپين شهروند سالم با هدف آگاه‌سازي و ايجاد حساسيت بيشتر شهروندان نسبت به مسائل مربوط به سلامت فردي، خانوادگي و آموزه‌هاي خود مراقبتي انجام شده، گفت: درصد قابل ‌توجهي از اين بيماري با اصلاح سبك زندگي قابل ‌پيشگيري است.

معصومه آباد ‌ با بيان اينكه آموزش همگاني سلامت و ارائه منابع اطلاعاتي قابل اعتماد براي ترويج خود مراقبتي در برابر بيماري‌هاي ساده مي‌تواند حداقل يك پنجم از مراجعات پزشكي را كاهش دهد، ادامه داد: مزاياي آموزش‌هاي خود مراقبتي حتي در بيماري‌هاي مزمن نيز به اثبات رسيده است. اين در حالي است كه درصد قابل‌توجهي از اين بيماري با اصلاح سبك زندگي قابل‌پيشگيري است.

رئيس كميته ايمني و مديريت بحران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه اين حركت سلامت محور كه با هدف آگاه‌سازي‌ و ايجاد حساسيت بيشتر شهروندان نسبت به مسائل مربوط به سلامت فردي، خانوادگي و آموزه‌هاي خود مراقبتي انجام گرفته قابل تقدير است، گفت: اميد آن مي‌رود به‌منظور ماندگاري و اثر بخشي چنين جرياناتي در اذهان عمومي، ضمن تداوم، به ساير شهرها‌ نيز تسري يابد تا بتوانيم از اين رهگذر تا سال‌هاي آتي، مرگ نابهنگام مردم كشورمان را در آمار جهاني، حتي‌المقدور به يك چهارم كاهش دهيم.

کد خبر 321664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha