نخستین جشنواره هویت سازمانی دوشنبه گذشته با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد.

نشان هویت

هدف از اين مراسم كه حدود 2هزار نفر از كارمندان شهرداري در آن شركت كرده بودند افزايش حميت سازماني و آگاهي از ميزان انگيزه، تعهد، وفاداري و عشق به‌كار در ميان نيروهاي شهرداري بود.در اين مراسم همچنين براي نخستين‌بار از نشان هويت سازماني در شهرداري تهران توسط محمدباقر قاليباف رونمايي شد تا از اين پس هر سال با برپايي چنين جشنواره‌اي اين نشان به پرسنل برتر و نمونه شهرداري اهدا شود.

قاليباف در تعريف احساس حضورش دراين مراسم گفت: بدون تعارف احساس مي‌كنم در متفاوت‌ترين جلسه كاري‌ام در 10سال گذشته شركت كرده‌ام زيرا بهانه‌اي كه امروز ما را دور هم جمع كرده است دل و هدفمان بود. قاليباف كار و خدمت به بندگان خدا را دراين كره خاكي جوهره زندگي و مردانگي و مايه افتخار دانست و گفت:‌ اين فلسفه خشك سلسه مراتبي و سازماني نيست كه ما را دورهم جمع كرده بلكه چون كار را يك فضيلت و محل شكوفايي استعدادها، ظرفيت‌ها و خدمت به خلق مي‌دانيم باور داريم كه اگر خير بكاريم حتما سعادت دنيوي و اخروي درو خواهيم كرد.

تأكيد قاليباف اين بود كه همه ما به‌عنوان يك شهروند در محل كار نه براي ارتقاي شغلي و حتي كسب رزق و روزي (كه آن دست خداست) بلكه با هدف كار بافضيلت حاضر شويم. به‌گفته شهردار تهران كار جهادي يك فرهنگ اصيل اسلامي فراموش شده‌اي بود كه به بركت انقلاب و دفاع‌مقدس احياءشد و بايد به‌خوبي پاس‌داشته شود.

شهردار تهران دربخش ديگري از سخنراني كوتاه خود از اينكه بعضي‌ها كار را براي ماديات دنبال مي‌كنند انتقاد كرد و گفت: ما با هدف زنده كردن اين فرهنگ قرآني دور هم جمع شديم عمر و وقتمان را خرج نان و آب و شغل و غذا نكنيم بلكه با افتخار بگوييم كه وقتي خدا ما را خلق كرد و از روح خود در ما دميد 2نعمت آزادگي و انسانيت را به‌بندگانش اعطا كرد كه بايد در سايه اسلام از آن حفاظت كنيم و خودمان را جز خدا به هيچ‌كس و هيچ‌چيز دراين دنيا نفروشيم كه در غيراين صورت بزرگ‌ترين سرمايه خود را باخته‌ايم و اين فلسفه كارماست.

به گزارش همشهري يكي از بخش‌هاي اين جشنواره تقدير از برگزيدگان مسابقه‌اي تحت عنوان «من محل كارم را دوست دارم» بود كه براساس آن كاركنان شهرداري در قالب دلنوشته‌هايي به‌صورت خلاصه از دلايل علاقه خود به شغلشان سخن گفته بودند.
به همين منظور از 5نفر از اساتيد دانشگاه به‌منظور ارزيابي آثار شركت‌كنند‌گان در اين مراسم دعوت شد و درنهايت از ميان 1814اثر ارسال شده 200پيام برتر انتخاب شدند. محمدعلي دارياني معاون منابع انساني شهرداري تهران نيز در سخناني از تعريف 9راهبرد براي توسعه منابع انساني سخن گفت.

کد خبر 319844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha