شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه برای نخستین بار خارج از منطقه خاورمیانه، در اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی، دست به عملیات تروریستی زد تا حضور خود در منطقه جنوب شرق آسیا را اعلام کرده باشد.

مقام‌هاي امنيتي اندونزي اعلام كردند در عمليات نيروهاي پليس در سحرگاه جمعه، 3نفر از اعضاي داعش كه با حمله تروريستي در جاكارتا، در ارتباط بوده‌اند دستگير شده‌اند. روز پنجشنبه حدود ساعت 11صبح به وقت محلي، 5مهاجم با حمله به يك مركز خريد و ايستگاه پليس نزديك آن 2نفر را كشتند و 17نفر ديگر را زخمي كردند.

به گفته پليس اندونزي در جريان تبادل آتش ميان پليس و مهاجمان كه حدود 3ساعت طول كشيد، 3نفر از مهاجمان به ضرب گلوله پليس و 2نفر نيز در اثر انفجار جليقه انتحاري كشته شدند. گفته مي‌شود اين حمله به سبك حمله‌هاي تروريستي 2‌ماه پيش پاريس ترتيب داده شده بود اما مهاجمان جاكارتا به اندازه مهاجمان پاريس آموزش‌ديده و ورزيده نبودند و به همين دليل نتوانستند تلفات زيادي بگيرند.

تيتو كارناويان، فرمانده پليس جاكارتا، ديروز اعلام كرد براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، بحرون نعيم، تبعه اندونزي و از اعضاي داعش كه هم‌اكنون در سوريه به‌سر مي‌برد طراحي اين عمليات را بر عهده داشته است. براساس اطلاعات منتشر شده، بين 500تا 700نفر از اندونزيايي‌ها به گروه تروريستي داعش در عراق و سوريه پيوسته‌اند.

به گفته كارناويان، نعيم به‌دنبال هماهنگ كردن حاميان داعش در كشورهاي منطقه جنوب شرق آسيا يعني كشورهاي اندونزي، مالزي و فيليپين است. پيش از اين در شب سال نو ميلادي نيز پليس اندونزي موفق شده بود يك گروه را كه قصد انجام عمليات تروريستي در جاكارتا داشته‌اند دستگير كند. مقام‌هاي امنيتي مالزي نيز اعلام كردند طي هفته‌هاي اخير حدود 80نفر را در اين كشور به جرم ارتباط با داعش دستگير كرده‌اند.

کد خبر 321655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha