چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار جدید پلیس ضد تروریسم انگلیس حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی ۵۶ دختر و زن انگلیسی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی و افراط گرا راهی سوریه شده‌اند.

دختران انگلیسی داعش

به گزارش ایرنا، بر اساس اين گزارش كه سه‌شنبه 22 دي منشتر شد، شمار دختران وزنانی انگلیسی که در سال گذشته به سوریه رفته‌اند در مقایسه با سال 2014 میلادی 13 نفر بیشتر شده است.

خانم 'هلن بال' یک مقام ارشد هماهنگ کننده ملی برای مبارزه با تروریسم سه‌شنبه گفت که اغلب افراد به دلیل تبلیغات پررنگ و لعاب صورت گرفته، جذب گروه تروریستی داعش شده‌اند.

وی عنوان کرد: ما به شدت نگران دختران و زنان جوان و نیز خانواده‌هایی هستیم که در حال تصمیم گرفتن برای رفتن به سوریه هستند.

هلن بال افزود: آنها از خطری که در زمان ورودشان به سوریه تهدیدشان می‌کند و این حقیقت که در صورت رفتن به آنجا دیگر بعید است که بتوانند به کشورشان بازگردند، مطلع نیستند.

'ترزا می' وزیر کشور انگلیس اخیرا در سخنانی در نشست مجلس عوام بابیان اینکه گروه داعش به دنبال حملات تروریستی در اروپا و سایر نقاط جهان است، گفت از زمان شروع بحران سوریه بیش از 800 انگلیسی از جمله شماری زن جوان و خانواده‌ها به این منطقه رفته‌اند.

'ترزا می ' گفت: باور داریم که نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند که یک نگرانی امنیت ملی محسوب می‌شوند.

هرچند منابع انگلیسی فاش کرده‌اند که شماری از افراط گرایان به رغم دستگیری چندباره و تحت نظر بودن، توانسته‌اند بدون اینکه دستگاه‌های امنیتی انگلیس متوجه شوند، از این کشور خارج و برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه بروند.

روزنامه ایندیپندنت پنجشنبه گذشته در گزارشی در این خصوص نوشت: دست کم پنج تن از چهره‌های سرشناس مرتبط با گروه‌های افراطی در انگلیس که به قید وثیقه آزاد و ممنوع‌السفر بودند، طی 20 ماه گذشته دستگاه‌های امنیتی را دور زده و به داعش پیوسته‌اند.

این روزنامه نوشت: به رغم اینکه وزارت کشور انگلیس به پلیس این کشور اجازه جلب گذرنامه مظنونین تروریستی را داده اما حالا 'ترازمی' وزیر کشور انگلیس تحت فشار است تا نسبت به عملکرد دستگاه‌های امنیتی انگلیس در این خصوص پاسخ دهد.

کد خبر 321514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha