همشهری آنلاین: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ایران با داشتن ظرفیت هایی مانند دسترسی به آب های گرم، برخورداری از اقلیم گرم و معتدل، اماکن تاریخی و کالاهای خاص وطنی، بهترین انتخاب برای گردشگران روسی است.

به گزارش ايرنا،‌ مرتضی رحمانی موحد در اين باره افزود: روسیه یکی از کشورهای بازار هدف ما است که از طریق دریا در همسایگی ما قرار دارد و ارتباط نزدیک سیاسی بین دولت های ما برقرار است، براین اساس می‌توانیم به سبب ظرفیت‌های موجود خود و نیازهای گردشگران روسی بهترین انتخاب برای آنها باشیم.

وی اضافه کرد: سفر کردن در روسیه یکی از سرگرمی ها و فعالیت‌های مهم اجتماعی - تفریحی مردم است و مطابق مطالعات ما، آنها نه تنها پرشیا را خوب می شناسند، بلکه علاقه زیادی دارند تا بیشتر با ایران آشنا شوند.

  • جامعه بزرگ مسلمانان روس علاقه مند به اماکن زیارتی ایران

رحمانی تصریح کرد: چون روسیه اقلیم سرد دارد، طبیعی است که مردم این کشور دوست داشته باشند در کشورهای معتدل و گرمی مثل ایران حضور پیدا کنند. همانطور که ما به آنها به عنوان کشور هدف گردشگری نگاه می کنیم، نگاه آنها نیز اینگونه است.

وی ادامه داد: روسیه جامعه مسلمانان بزرگی دارد که این ها علاقمندند با اماکن و مردم مذهبی ما بیشتر آشنا شوند. ما سال گذشته در جمع بندی مطالعات، به اولویت همکاری با روسیه رسیدیم اما تحولات اخیری که روسیه در سیاست منطقه ای خود ایجاد کرد، این امکان را به ما می دهد تا بازاریابی مان را با یک تعریف جدید و شتاب بیشتری با روسیه شکل دهیم.

  • سفر مقامات گردشگری روسیه در آینده نزدیک به ایران

رحمانی تاکید کرد: برای همین منظور من امروز با عده ای از مدیران دفاتر گردشگری، تورگردانان و مدیرعامل منطقه آزاد کیش سفری به روسیه داریم و با مدیران روسی ملاقات می‌کنیم تا راه‌های ارتقاء همکاری های گردشگری را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: دیدار ما در این سفر با رییس آژانس فدرال روسیه، تورگردانان روسی، دفاتر فعال گردشگری ان ها و نمایندگانی از دولت و بخش خصوصی آنها است. و سفارت ما در روسیه در حال تنظیم برنامه ای است تا در آینده نزدیک، مقامات گردشگری روسیه نیز به ایران سفری داشته باشند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: اهداف ما در این سفر، ارزیابی نیازها، مشکلات و موانع موجود و پیشنهاد ایجاد تسهیلات بیشتر در در رفت و آمد و حمل و نقل بین دو کشور است تا بتوانیم عدد فعلی گردشگران را ارتقا بدهیم.

وی افزود: ما همه ظرفیت های گردشگری روسیه را بررسی و مطالعه خواهیم کرد تا خودمان را با یک مدل بازاریابی منطبق بر نیازهای انها تطبیق دهیم.

  • راه اندازی پرواز مستقیم مسکو - تهران توسط ماهان

رحمانی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم شرایط سهل تری در بخش های ویزایی با شهروندان روسی داشته باشیم و این امر از طرف ما پیشنهاد شده است که در معاونت کنسولی وزارت امور خارجه در حال بررسی است.

وی یادآور شد: حمل و نقل ما با روسیه باید توسعه پیدا کند. ماهان در آینده نزدیک پرواز مستقیم به مسکو راه اندازی می کند تا به خطوط پیشین ایران ایر و برخی دیگر از آژانس ها اضافه شود. توسعه کمی پروازها با روسیه باید می تواند به ایجاد انگیزه بیشتر برای گردشگران این کشور منجر شود. ایجاد پروازها از روسیه به مناطقی مثل کیش و قشم را نیز در دستور کار پیشنهادی به انان قرار می دهیم تا بحث خرید کالاهای خاص وطنی توسط روس ها هم در این بسته سفر مورد توجه قرار گیرد که به نفع ما است.

کد خبر 321506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha