همشهری آنلاین: مسابقات شمشیربازی جام جهانی جوانان تهران روز شنبه (۱۹ دی) در حالی آغاز شد که به دلیل غیبت نمایندگان سه کشور مصر، کویت و گرجستان تعداد بازیکنان خارجی شرکت‌کننده از ۱۹ به ۱۳ نفر کاهش پیدا کرده بود.

Mahdi Moulaea

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، این تعداد شمشیرباز خارجی در مصاف با 22 بازیکن ایرانی پيكارهای یک روزه جام جهانی تهران را پیگیری کردند.

در جریان این مبارزات که در سالن افراسیابی برگزار شد، 105 دیدار در قالب جدول مقدماتی و 27 دیدار در قالب جدول حذفی برگزار شد که طی آن «مهدی مولایی» و «یوری می‌تی‌‌تین» از اوکراین در دیدار فینال مقابل هم قرار گرفتند.

در این دیدار مهدی مولایی، شمشیرباز جوان کشورمان حریف اوکراینی خود را 15 بر 13 شکست داد و عنوان نخست این دوره از مسابقات شمشیربازی جام جهانی جوانان را به خود اختصاص داد. همچنین امیراحمد امینی و نیما زاهدی عنوان سوم مشترک را از آن خود کردند.

سه شمشیرباز جوان ایران در حالی رده‌های اول و سوم مشترک مسابقات شمشیربازی جام جهانی جوانان تهران را كسب كردند که این رقابت‌ها در حضور شمشیربازان بزرگی برگزار شد. از جمله «استفانو لوکه‌تی» از آرژانتین که رنکینگ پنجم دنیا را در اختیار دارد و همچنین «فارس فرجانی» از تونس که رنکینگ چهاردهم دنیا را دارد.

بر پایه این گزارش، قرار بود هر یک از کشورهای مصر، کویت و گرجستان با دو بازیکن در مسابقات جام جهانی تهران شرکت کنند، اما این کشورها در فاصله چند روز مانده به آغاز این رقابت‌ها طی نامه‌ای به ایران با عنوان کردن مسائل شخصی از شرکت در مسابقات عذرخواهی کردند.

 

کد خبر 321233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha