همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: برخی مطالبی درباره بسته شدن تنگه باب المندب اظهار می کنند و این در حالیست که باب المندب یک آبراه بین المللی محسوب می شود و کسی اجازه بستن آنرا ندارد و کشتی های ایران مانند سایر کشورها از آن عبور و مرور می کنند.

غلامرضا خادم بیغم

به گزارش ایرنا امیردریادار غلامرضا خادم بیغم یکشنبه در مراسم استقبال رسمی از بازگشت ناوگروه 37 نیروی دریایی افزود: اعزام ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای برقراری امنیت و کمک به کشتی ها در برابر دزدان دریایی در توسعه سیاست خارجی اثر مثبت دارد.

وی تصریح کرد:نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور در آب های بین المللی برای حفظ و برقراری امنیت خطوط کشتیرانی و همچنین حضور سایر کشورها منتقل کننده پیام صلح ودوستی ایران است.

جانشین فرمانده نداجا اضافه کرد: همچنین حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی نظام جمهوری اسلامی درهمایش ها واجلاس‌های مهم بین المللی در توسعه روابط بین الملل موثر بوده و جایگاه رفیع ایران را نشان می دهد.

امیر دریادار خادم بیغم خاطرنشان کرد:همزمان با رزمایش ولایت 94(اواخر دی )ناوگروه 38 نیروی دریایی ارتش نیز به ماموریت آب های آزاد اعزام می شود.

وی یادآور شد: امسال رزمایش ولایت 94 با پیام صلح و دوستی در محدوده وسییع تری نسبت به سال قبل و در اواخر دی ماه برگزار می شود که در آن تجهیزات و آمادگی نیروها بررسی خواهد شد.

وی با تقدیر از فعالیت های ناگروه 37 نداجا در مدت ماموریت خود در اب های آزاد، گفت: ناوگروه 37 به مانند سایر ناوگروه ها با اقتدار، افتخار، سربلند و موفقیت ماموریت محوله را انجام داد و با وجود شرایط نامساعد آب و هوایی توانمندی خود را نشان داد.

ناوگروه 37 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با 350 نفر نیرو و متشکل از ناوشکن رزمی جمهوری اسلامی سبلان و ناو پشتیبانی تُنب 12 آذر به ماموریت در آب های آزاد اعزام و 19 دی بازگشته و در بندرعباس پهلو گرفت.

کد خبر 321145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha